Od początku 2024 roku kontrolerzy MUK Zgierz wystawili 472 wezwania do zapłaty dodatkowej opłaty za przejazd bez ważnego biletu. Z tego grona 34 osoby odwołały się od tej decyzji.
Kontrole biletowe w komunikacji miejskiej
Podczas kontroli biletowej podróżni muszą przedstawić ważny bilet na przejazd. Brak posiadanego biletu powoduje naliczenie kary, która w MUK Zgierz wynosi 312 złotych.Wśród kontrolowanych podróżnych pojawia się jednak poczucie niesprawiedliwości i odwołania od decyzji kontrolerów.
Wczoraj (15 maja) w autobusie nr 1 wystawiono mi wezwanie do zapłaty kary za jazdę bez biletu. W momencie kontroli posiadałam bilet skasowany w tym autobusie. Kontroler stwierdził, że zwlekałam ze skasowaniem biletu (nadmieniam, iż bilet był skasowany przed następnym przystankiem). Moim zdaniem jest to ewidentne naciąganie pasażerów. Złożyłam odwołanie. Słyszałam o podobnych przypadkach jak mój, z tym samym kontrolerem.
- pojawił się post na grupie Zgierzanie.
Internauci potwierdzili, że do takich sytuacji dochodzi i również próbowali odwołać się od decyzji kontrolera. Od początku stycznia do końca kwietnia do MUK Zgierz trafiły 34 odwołania.
Po wpłynięciu do Miejskich Usług Komunikacyjnych w Zgierzu odwołania, jednostka rozpoczyna wnikliwą procedurę wyjaśniania i przeprowadza postępowanie wyjaśniające zmierzające do ustalenia, czy decyzja kontrolera biletów została wydana w sposób poprawny pod względem formalnym.
- przekazuje MUK Zgierz.
MUK Zgierz podkreśla, że podczas rozpatrywania wniosku o odwołanie od decyzji, sprawdzany jest również zapis z kamer monitoringu w pojazdach.
Ważność biletu w komunikacji miejskiej
Bilety należy niezwłocznie skasować po wejściu do pojazdu również w przypadku biletów elektronicznych. Inaczej jest w innych miastach, także w Łodzi, gdzie w przypadku biletów elektronicznych, kupowanych np. za pomocą aplikacji bankowej, zakup powinien zostać dokonany tuż przed wejściem do pojazdu. Ma być to rozwiązaniem, gdyby podróżni kupowali bilet w momencie rozpoczęcia kontroli w pojeździe lub problemy techniczne sprawiły, że nie da się ukończyć zakupu.Pasażerowie wskazują, że problem może pojawić się w momencie, kiedy biegną na autobus, co uniemożliwia im zakup biletu w aplikacji lub chcą zakupić bilet w biletomacie umieszczonym w pojeździe.
Nie raz już się zdarzyło, że biletomat był zepsuty i wtedy kupowałam na szybko bilet w aplikacji. Tak samo, jak czasem jest dużo osób, które chcą kupić bilet w automacie. Wtedy trzeba czekać. Nie lubię korzystać z aplikacji, bo nawet jak kupię bilet bez problemu, to może być jakiś problem z aplikacją już po zakupie, a screena nie da się zrobić.
- mówi pani Magdalena.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.