Testy tablic zawieszonych nad polskimi drogami
GDDKiA rozpoczyna testy Krajowego Systemu Zarządzenia Ruchem (KSZR)
Na 120 konstrukcjach wsporczych, bramownicach i masztach z wysięgnikami, zamontowano m.in.: 44 dużych i 19 małych tablic zmiennej treści oraz dziewięć tablic tzw. pryzmowych. To elementy Krajowego Systemu Zarządzenia Ruchem (KSZR) jaki w woj. łódzkim obejmie najważniejsze odcinki dróg. Rozpoczynamy jego testy.
GDDKiA rozpoczyna testy Krajowego Systemu Zarządzenia Ruchem (KSZR)
Na KSZR, który w I etapie obejmie ok. 1000 km dróg na międzynarodowej sieci dróg TEN-T, będzie składało się pięć regionalnych systemów, które w przyszłości zostaną zintegrowane w system centralny. W woj. łódzkim objętych nim zostaną trzy odcinki dróg najwyższych kategorii: autostrada A1 między węzłami Łódź Północ i Tuszyn, autostrada A2 od węzła Łódź Północ do granicy z województwem mazowieckim i droga ekspresowa S8 między węzłami Rzgów i Łódź Południe. W przyszłości systemem obejmiemy także odcinek A1 od węzła Tuszyn do granicy z województwem śląskim i drogę ekspresową S14 na całej długości.
GDDKiA rozpoczyna testy Krajowego Systemu Zarządzenia Ruchem (KSZR)
Na wymienionych odcinkach dróg oprócz konstrukcji wsporczych, tablic zmiennej treści i tablic pryzmowych informujących o trasach objazdów ułożono ok. 22 km kabli energetycznych i 17 km światłowodów. Zbudowaliśmy kanalizację teletechniczną o łącznej długości blisko 9 km. Dostosowaliśmy też 17 sygnalizacji świetlnych na trasach objazdowych, dla poprawy płynności ruchu. Tu pojawiły się pewne wyzwania natury technicznej. Podłączanie nowych instalacji do istniejących - liczących sobie niekiedy kilkanaście lat bywało problematyczne, ale sukcesywnie wszystkie problemy zostały rozwiązane.
GDDKiA rozpoczyna testy Krajowego Systemu Zarządzenia Ruchem (KSZR)
System, to nie tylko tablice zmiennej treści. Najistotniejsze są te elementy niewidoczne dla ludzkiego oka. Wśród nich znajdują się np. czujniki automatycznie zbierające dane na temat ruchu. Wysoki stopień zaawansowania technicznego pozwala im liczyć wszystkie pojazdy z podziałem na kategorie, obliczać czas przejazdu i oceniać poziom swobody ruchu. Na podstawie tych danych oraz obrazu z kamer w sytuacji wystąpienia np. wypadku czy innego zdarzenia, operator systemu zarządzania ruchem może podjąć stosowne działania zapewniające bezpieczeństwo pozostałym kierowcom.