reklama

Najstarszy odcinek S8 idzie do remontu. To był eksperyment, o którym mało kto pamięta

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Archiwum/Tulodz.pl

Najstarszy odcinek S8 idzie do remontu. To był eksperyment, o którym mało kto pamięta - Zdjęcie główne

Rusza remont najstarszego odcinka "ósemki" | foto Archiwum/Tulodz.pl

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

ŁódzkieKto jeszcze pamięta, że w Łódzkiem, na odcinku S8 między Polichnem a Studziankami, leży fragment drogi, który powstał jako eksperyment? W 2002 roku wylano tu beton, by sprawdzić, jak poradzi sobie z naszym klimatem. Miał wytrzymać 20 lat i... dokładnie tyle wytrzymał. Teraz czas na remont.
reklama

Dwudziestoletni test właśnie dobiega końca. Fragment S8 między Polichnem a Studziankami powstał  po to, by sprawdzić, jak betonowa nawierzchnia poradzi sobie w polskich warunkach. Wytrzymała tyle, ile miała. Teraz czas na remont.

W najbliższy weekend (12 lipca) rusza remont najstarszego, betonowego odcinka trasy S8 w kierunku Warszawy, pomiędzy Polichnem a Studziankami. To aż 9 kilometrów nawierzchni, która została wylana w 2002 roku, jeszcze zanim droga krajowa nr 8 przeszła modernizację i zyskała status ekspresówki.

Remont za 37 milionów złotych

Zamówienie podstawowe, podpisane z firmą Strabag, obejmuje właśnie ten dziewięciokilometrowy fragment i kosztuje 37,1 mln zł. Ale to nie wszystko, bo inwestycja może zostać rozszerzona o kolejne 3 kilometry, co oznaczałoby remont łącznie 12 kilometrów ekspresówki.

reklama

Beton zniknie, wjedzie asfalt

Co się zmieni? Na jezdni w stronę Warszawy zostanie rozebrana stara betonowa nawierzchnia o grubości 28 cm. W jej miejsce pojawi się nowa, bitumiczna droga wzmocniona specjalną siatką. Na koniec wykonawca odtworzy oznakowanie poziome w nowoczesnej, grubowarstwowej technologii.

- Zmiana technologii to nie tylko oszczędność czasu, ale też możliwość prowadzenia robót etapami

- mówi Maciej Zalewski z GDDKiA w Łodzi.

Co z ruchem?

W czasie robót kierowców oczywiście czekają utrudnienia. Ruch w obu kierunkach będzie odbywał się jedną jezdnią - w systemie 1+1, z ograniczeniem prędkości do 80 km/h. Możliwe będą czasowe zamknięcia niektórych łącznic na remontowanym odcinku. Dostęp do stacji paliw, moteli i innych obiektów ma jednak zostać utrzymany.

reklama

Warto dodać, że wykonawca będzie mógł prowadzić prace 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu, także w święta. Wszystko po to, by remont zakończyć jak najszybciej. Całość ma potrwać ok. czterech miesięcy.

reklama
reklama
Artykuł pochodzi z portalu tulodz.pl. Kliknij tutaj, aby tam przejść.
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo