Nowa odsłona oddziału w Ozorkowie to nie tylko nowoczesne wnętrze, ale również nowa formuła działania placówki. Dotychczas oferowaliśmy tutaj obsługę jedynie klientom indywidualnym, a od dzisiaj otwieramy się także na klientów bankowości osobistej oraz osoby zainteresowane kredytem mieszkaniowym. W niedalekiej przyszłości do oddziału będziemy mogli zaprosić także małe i średnie przedsiębiorstwa. Za tymi wielkimi zmianami stoi oczywiście zespół kompetentnych doradców. Zależy nam, by lokalna społeczność i lokalny biznes, mógł skorzystać z bankowych usług bezpośrednio w swoim mieście. Przy tej okazji chciałbym złożyć szczególne podziękowania pracownikom oddziału, którzy w ostatnich dwóch latach pracowali w utrudnionych warunkach, a mimo wszystko udało im się utrzymać pozytywne relacje z klientami – podkreślił podczas oficjalnego otwarcia oddziału Krzysztof Garbacz, dyrektor regionu bankowości detalicznej w Łodzi.
W zmodernizowanym oddziale PKO Banku Polskiego nie ma tradycyjnych ulotek i plakatów - najważniejsze informacje o bieżącym funkcjonowaniu oddziału wyświetlane są na ogólnodostępnych ekranach. Większość czynności klienci mogą wykonać w asyście doradców na ekranach dotykowych lub wykorzystując swoje smartfony. Takie rozwiązania pozwalają ograniczyć konieczność wydruków papierowych, co ma bezpośredni wpływ na ekologię i ochronę środowiska. Placówka została wyposażona w stanowisko internetowe, przy którym klient samodzielnie lub z pomocą doradcy może wykonać niezbędne operacje. Dzięki temu rozwiązaniu klienci mogą nauczyć się korzystania z kanałów zdalnych. Wystrój wnętrza ocieplają liczne akcenty roślinne - donice z kwiatami oraz fototapeta przedstawiająca widok rzeki Bzury.
- Pomimo trudności lokalowych w ciągu ostatnich dwóch lat zachowaliśmy ciągłość działania, a klienci obsługiwani byli bez zakłóceń. To niewątpliwie sukces całego naszego zespołu. Niezależnie od warunków, w jakich pracujemy zawsze stawiamy na najwyższą jakość obsługi i nasi klienci to doceniają. Dlatego tym bardziej cieszy mnie fakt, że wracamy do normalnych warunków pracy, a nawet dużo lepszych – oddział w nowej odsłonie jest bardziej komfortowy, zapewnia dyskrecję podczas obsługi, a stanowisko samoobsługowe pomaga w edukacji z zakresu korzystania z kanałów zdalnych. Klienci mogą przy nim wykonać proste czynności, jak przelew czy sprawdzenie konta, a jeśli będą potrzebować pomocy to zawsze doradcy chętnie wytłumaczą, jak z urządzenia skorzystać i przede wszystkim, jak zachować bezpieczeństwo w cyfrowym bankowaniu – podkreśla Agnieszka Jagas, dyrektorka Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Ozorkowie.
Przestrzeń zmodernizowanego oddziału posiada charakter uniwersalny. Znalazło się w niej miejsce na obsługę klientów przy trzech stanowiskach doradczo-transakcyjnych oraz w dwóch kameralnych pokojach spotkań biznesowych. Nowa aranżacja zapewnia dyskrecję i komfort obsługi. Dla klientów dostępny jest bankomat z funkcją wpłatomatu czynny całą dobę. W oddziale obsługę klientów indywidualnych prowadzi 4 doradców.
Obecnie wiele spraw bankowych możemy załatwić sami, bez wizyty w oddziale. Tych procesów, którymi można się zająć w sposób cyfrowy przybywa systematycznie, a banki cały czas pracują nad rozszerzeniem tych możliwości. W PKO Banku Polskim to proste, bezpieczne i wygodne, a jednocześnie pozwala oszczędzić czas i pieniądze. Np. wpłacając lub wypłacając pieniądze w urządzeniu należącym do banku (bankomat czy wpłatomat) klient PKO Banku Polskiego nie zapłaci prowizji. Sieć urządzeń należących do nas to prawie 3 tys. bankomatów i ponad 1,3 tys. urządzeń z funkcją wpłaty. Właściciele PKO Konta dla Młodych mają darmowe konto, bezpłatne są również wypłaty i wpłaty gotówki ze wszystkich bankomatów PKO w kraju i wypłaty we wszystkich bankomatach na całym świecie. Karta płatnicza, BLIK, płatność zbliżeniowa telefonem, Apple Pay, Google Pay, a na zegarkach Garmin Pay i SwatchPay! - to tylko część możliwości, dzięki którym w wygodny i szybki sposób zapłacimy za zakupy stacjonarne lub internetowe, a środki od razu trafiają na konto odbiorcy. Klienci banku mogą korzystać z systematycznie wzbogacanych usług bankowości elektronicznej oferowanych pod marką iPKO (bankowość elektroniczna to m.in. możliwość opłacenia online rachunków za prąd czy mieszkanie bez konieczności wizyty w placówce), jak również z aplikacji mobilnej IKO, którą można zainstalować w telefonie i korzystać z szerokiego wachlarza funkcji bankowych i płatniczych 24 godziny na dobę w dowolnym miejscu. Za pomocą IKO można sprawdzić m.in. saldo i historię rachunku, zlecić przelew na numer rachunku bankowego do dowolnego odbiorcy, spłacić zadłużenie na karcie kredytowej, założyć lokatę czy doładować telefon na kartę. Klienci mogą również skorzystać z usługi wideodoradcy, gdzie podczas rozmowy on-line można złożyć wniosek o kartę kredytową, pożyczkę gotówkową, ubezpieczenie komunikacyjne oraz otwarcie limitu w koncie. Każdy kto chce porozmawiać on-line z doradcą banku na temat oferty dla klientów indywidualnych może to zrobić bez wychodzenia z domu, siedząc wygodnie ze smartfonem w dłoni lub przed komputerem.
Kilka pytań do Agnieszki Jagas, dyrektorki Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Ozorkowie:
1. W lipcu miną 46 lata odkąd oddział działa na lokalnym rynku. Jaką rolę pełnicie dla tutejszej społeczności?Obecnie obsługujemy klientów indywidualnych. Oferujemy wszystkie produkty bankowe, jak i szeroką ofertę ubezpieczeniową, otwieramy rachunki dla firm prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Naszym priorytetem jest obsługa na jak najwyższym poziomie oraz dopasowanie produktów do indywidualnych potrzeb klientów.
2. Na czym będziecie się koncentrować w pracy oddziału w nowej lokalizacji i nowej przestrzeni?
W nowej lokalizacji chcemy rozszerzyć nasze działania. Od lipca otwieramy się dla klientów bankowości prywatnej i hipotecznej, a w niedługim czasie chcemy oferować naszym klientom wszystkie produkty z zakresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw.
3. Z czego jest Pani wyjątkowo dumna w prowadzeniu oddziału?
Zostałam dyrektorem oddziału w 2021 roku, tuż po pożarze. Był to trudny dla nas moment, ale jestem bardzo dumna ze swojego zespołu, ponieważ mimo trudnych warunków pracy w lokalizacji zastępczej (26m2) i pracy rotacyjnej, zawsze byliśmy pozytywnie nastawieni, mogliśmy nawzajem na siebie liczyć i wspierać się we wszystkim. Naszym priorytetem zawsze było i jest zapewnienie obsługi na najwyższym poziomie, co zresztą pokazują nasze wyniki z jakości obsługi klienta.
4. Jaki rodzaj klientów potrzebuje Waszego szczególnego wsparcia?
Wszyscy klienci są dla nas bardzo ważni – zarówno seniorzy, jak i najmłodsi. Zależy mi, aby nasz oddział pozostał pierwszym wyborem dla mieszkańców Ozorkowa i okolic. Myślę, że nowa przestrzeń i rozwiązania wykorzystane w placówce bardzo nam w tym pomogą.