Otwarty w 2016 roku dworzec Łódź Fabryczna od początku swojego istnienia, znany jest głównie ze swojej ogromnej powierzchni i nietypowej zabudowy. Choć wiele dworców kolejowych w Polsce kojarzy się bardziej z galerią handlową, niż miejscem odjazdu pociągów, to dworzec Fabryczny takich skojarzeń nie ma.
W przeciwieństwie do dworców takich jak. Poznań Główny, Warszawa Centralna czy Wrocław Główny wciąż nie ma ani sklepów, ani restauracji. Są natomiast czynne automaty z napojami i przekąskami, a także salonik prasowy i kawiarenki – wszystkie, trzy punkty funkcjonują w formie „wyspy”.
Na dworcu Łódź Fabryczna powstała nowa kawiarnia
W zeszłym tygodniu, w jednym z wielu wolnych lokali otworzyła swój punkt kawiarnia „CoffeeToGo”. Podróżni mogą podczas oczekiwania na pociąg wypić gorącą kawę, zjeść ciastko lub kanapkę, albo usiąść i spokojnie popracować przed swoim laptopem. Lokal został zaaranżowany w nowoczesnym stylu, dostępne są kolorowe stoliki i wiele foteli.W poniedziałek, 12 czerwca została także z tego powodu zorganizowana konferencja prasowa radnych Rady Miejskiej w Łodzi. Apelowano podczas niej, aby na dworcu Fabrycznym pojawiło się znacznie więcej lokali.
- Od kilku miesięcy radni Rady Miejskiej w Łodzi zwracali uwagę na problem, jaki stanowi brak wynajmu lokali. Fakt ten powodował wrażenie, że dworzec jest niewykorzystany. Co więcej, pasażerowie nie mieli miejsca, w którym mogliby zjeść i odpocząć po podróży
- mówił Mateusz Walasek, radny Rady Miejskiej w Łodzi.
Dworzec kolejowy Łódź Fabryczna został otworzony dla podróżnych w 2016 roku, a jego koszt budowy wyniósł 1,75 mld złotych brutto.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.