Polski przewoźnik informuje, że inwestycja umożliwi zwiększenie liczby połączeń na najpopularniejszych trasach. Skorzystają z niej również łódzcy pasażerowie.
PKP Intercity wymienia tabor. Pociągi przyśpieszą również na łódzkich trasach
PKP Intercity informuje, że nowoczesne elektryczne zespoły trakcyjne będą dostosowane do prędkości 160 km/h, co pozwoli efektywnie korzystać ze zmodernizowanych linii kolejowych. - Dzięki czemu podróże z PKP Intercity znacznie przyśpieszą - podkreśla przewoźnik. Docelowo nowe pojazdy od Stadler Polska będą kursowały przez całą Polskę i uzupełnią ofertę m.in. na ciągach:
- Szczecin – Poznań – Łódź – Lublin;
- Szczecin – Poznań – Łódź – Kraków;
- Gdynia – Bydgoszcz – Łódź – Kraków;
- Gdynia – Bydgoszcz – Łódź – Katowice;
- Olsztyn – Warszawa – Kraków;
- Olsztyn/Białystok – Warszawa – Częstochowa – Bielsko Biała/Racibórz.
Każda inwestycja PKP Intercity jest przeprowadzana z myślą o naszych pasażerach, których zawsze stawiamy na pierwszym miejscu. Nowoczesne pojazdy, jak te właśnie odebrane od Stadler Polska, są namacalnym dowodem na pozytywną zmianę polskiej kolei. Coraz więcej połączeń jest obsługiwanych przez nowy lub zmodernizowany tabor, dzięki czemu kolej staje się coraz bardziej preferowanym przez pasażerów środkiem transportu
– mówi Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity.
FLIRTY już na trasach. Zobacz, na jakie można liczyć udogodnienia
Jarosław Oniszczuk wylicza, że w nowych zespołach trakcyjnych pasażerowie skorzystają z licznych udogodnień, m.in. klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, wzmacniaczy sygnału GSM/LTE, bezprzewodowego internetu czy dedykowanego miejsca na przewóz rowerów. W czasie podróży PKP Intercity będzie mogło zaproponować ofertę gorących i zimnych dań oraz napojów, serwowanych zarówno do zajmowanego przez pasażera miejsca, jak i w części gastronomicznej. Ponadto pojazdy są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Nowe jednostki są monitorowane, a przestrzeń pasażerska oferuje 294 miejsca 2. klasy i 60 miejsc 1. klasy.Intercity dodaje, że dostarczane obecnie pojazdy FLIRT są kompatybilne z pojazdami FLIRT przekazanymi przez firmę Stadler Polska do spółki w 2015 roku. Oznacza to, że można łączyć te jednostki z pojazdami z najnowszej serii. Taka możliwość daje przewoźnikowi dużą elastyczność operacyjną. Dodatkowo inwestycja pozwoli na większe ujednolicenie parku taborowego spółki.
Tomasz Prejs, prezes zarządu Stadler Polska informuje, że produkowane przez Stadler Polska pojazdy zostały zaprojektowane z myślą o ochronie środowiska. Ich lekka, aluminiowa konstrukcja gwarantuje niższe zużycie energii. Są zbudowane między innymi z ekologicznych materiałów, które podlegają recyklingowi. Dodatkowo są wyposażone w system odzyskiwania energii, dzięki czemu mogą oddawać do sieci trakcyjnej energię wytworzoną podczas hamowania. - Większy komfort podróży zapewni wygłuszenie akustyczne, co będzie skutkować mniejszą emisją hałasu do wnętrza składów - zapewnia.
Dwa z 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych FLIRTW spółka odebrała w ostatnim kwartale 2022 roku. Dodajmy, że całe zamówienie kosztowało Intercity ponad miliard złotych.
Biuro prasowe PKP Intercity poinformowało nas, że odebrane pociągi automatycznie trafiły na trasę.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.