reklama

Silna reprezentacja Łódzkiego pojedzie do Osaki. To inwestycja w lokalną gospodarkę

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego

Silna reprezentacja Łódzkiego pojedzie do Osaki. To inwestycja w lokalną gospodarkę - Zdjęcie główne

Łódzkie w Osace promować też będą lokalni przedsiębiorcy | foto Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

ŁódzkieZwiększenie rozpoznawalności marek z regionu oraz wzmocnienie obecności polskich firm na rynkach pozaeuropejskich - to nadrzędne cele reprezentacji z Łódzkiego, która na dniach przejmie polski pawilon na Expo w Osace w Japonii.
reklama

Łódzkie na Expo w Osace

Piotr Wojtysiak, wicemarszałek województwa łódzkiego, podkreśla, że Expo w Osace to niepowtarzalna okazja do promocji regionu.

– Expo 2025 to dla nas unikalna okazja do zaprezentowania potencjału eksportowego przed ponad 28 milionami odwiedzających, w tym 3,5 miliona gości z zagranicy. Światowa Wystawa EXPO 2025 to dla naszego regionu nie tylko prestiż – to przede wszystkim konkretne działania na rzecz rozwoju gospodarczego. Podczas pobytu w Osace odbędą się spotkania, seminaria, prezentacje i rozmowy o przyszłości – wszystko pod hasłem: „Siła w Różnorodności

– mówi Piotr Wojtysiak, wicemarszałek województwa łódzkiego.

reklama

Pawilon Polski na Expo w Osace otwarto 13 kwietnia. Łódzkie przejmie w nim pałeczkę 27 kwietnia. Do 3 maja odbędą się w nim liczne wydarzenia: pokaz mody z udziałem łódzkich marek odzieżowych, prezentacje, koncerty oraz warsztaty edukacyjne przygotowane przez łódzkie uczelnie wyższe i instytucje kultury.

Tomasz Sadzyński, prezes Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (której reprezentacji również będą w Osace) podkreśla, że współpraca z Japończykami jest niezwykle ważna.

– Współpracę z Japończykami powinno zaczynać się od znalezienia wspólnej przestrzeni kulturowej. Dla nas to zaszczyt, że jedziemy tam taką delegacją, że pokażemy łódzką Filmówkę, łódzką Akademię Muzyczną, Politechnikę Łódzką. Pokażemy to co mamy najlepszego w tym obszarze kulturowym, Japończycy są bardzo wrażliwi w tym obszarze. ŁSSE posiada szerokie doświadczenie we współpracy z japońskimi firmami. Na ten moment w samej ŁSSE mamy kilkanaście projektów z Japonii - m.in. Fuji Seal, Frigo Logistics, Fujitsu Technology Solution, Daikin, KOKI, Yamada, Takaokaya, Nippon Seiki - które łącznie zainwestowały tu ponad 2 mld zł. W Łodzi i regionie łódzkim są jeszcze JTI, Hitachi czy Takeda

reklama

– zaznacza Sadzyński.

Łódzkie w Osace promować też będą lokalni przedsiębiorcy: Agata Wojtkiewicz – projektantka sukni ślubnych, znanych z dopracowanego detalu i minimalistycznej elegancji; Lucky Handmade – marka, która przygotowała kolekcję swetrów z najwyższej jakości wełny; firma Corin – we współpracy z Politechniką Łódzką i Instytutem Centrum Zdrowia Matki Polki przeprowadziła unikalne badania w celu stworzenia optymalnej bielizny dla kobiet; Olejarnia Olejvita – rodzinna firma produkująca w 100% naturalne oleje tłoczone na zimno, bez konserwantów; Wiatrowy Sad – producent ekologicznych soków, m.in. z odmiany jabłek „Chopin”; SnackLab z Bełchatowa – producent kolorowych kulek kukurydzianych, notowany w prestiżowym rankingu Financial Times 1000 – jako jedna z najszybciej rozwijających się firm w Europie.

reklama

reklama
reklama
Artykuł pochodzi z portalu tulodz.pl. Kliknij tutaj, aby tam przejść.
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo