Najstarszy odcinek S8 zostanie wyremontowany
Chodzi o najstarszy odcinek między Polichnem i Studziankami. Wybudowano go 23 lata temu w ramach eksperymentu.
- Celem budowy było sprawdzenie, jak technologia betonu cementowego sprawdzi się w warunkach pogodowych panujących w naszym kraju. Zgodnie z ówczesnymi założeniami trwałość remontowanej nawierzchni szacowana była na 20 lat, więc założenia się sprawdziły
- wyjaśnia Maciej Zalewski, rzecznik prasowy łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Robotnicy pojawią się na jezdni w kierunku Warszawy. Inwestycja zakłada rozebranie starej nawierzchni z betonu i zastąpienie jej nową z masy bitumicznej. Będzie dodatkowo wzmocniona siatką. Prace będą wykonywane etapami. Najpierw drogowcy zmodernizują środkowy odcinek o długości 5 kilometrów, później 3-kilometrowy fragment od strony północnej, a na koniec kilometrowy odcinek od południa.
- Zwieńczeniem robót będzie odtworzenie oznakowania poziomego w technologii grubowarstwowej. W trakcie ich realizacji ruch w obu kierunkach będzie odbywał się po drugiej jezdni, w układzie 1+1 (po jednym pasie w każdym kierunku), przy ograniczeniu do 80 km/h
- zapowiada Zalewski.
Roboty 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę
Na czas robót zamknięte zostaną łącznice węzłów Polichno i Wolbórz po stronie remontowanej jezdni. Oznacza to, że kierowcy, którzy będą podróżować od strony Piotrkowa Trybunalskiego w kierunku Warszawy, będą musieli w związku z tym dojechać do węzła Studzianki i tam zawrócić, by dotrzeć do wybranego węzła.Zalewski dodaje, że dostęp do stacji paliw czy hoteli będzie cały czas zapewniony.
Roboty powinny zakończyć się w drugiej połowie października. Wykonawca będzie mógł je prowadzić non stop, przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, również w święta.
Komentarze (0)