PKP Polskie Linie Kolejowe tłumaczą, z czego wynika decyzja do dodatkowych pieniądzach.
Budowa tunelu kolejowego pod Łodzią - PKP PLK przeznacza dodatkowe pieniądze
To przede wszystkim czynniki, takie jak wojna w Ukrainie, która doprowadziła do wzrostu cen surowców oraz materiałów używanych do produkcji kolejowej infrastruktury. Spółka zaznacza, że to było nie do przewidzenia i jednocześnie do uwzględnienia w wydatkach z 2017 roku.
- Wzrost cen surowców energetycznych, stali oraz innych materiałów oraz wydłużenie łańcuchów dostaw i niedobór pracowników – były to czynniki niemożliwe do przewidzenia w momencie podpisywania umowy z wykonawcą inwestycji, PBDiM w 2017 roku
- informuje Rafał Wilgusiak, biuro prasowe PKP PLK S.A.
Budowa tunelu kolejowego pod Łodzią trwa przez cały czas w różnych częściach miasta. Prace są prowadzone m.in. przy Łódzkim Domu Kultury, na Kozinach, przy Ogrodowej oraz przy skrzyżowaniu Kościuszki – Zielona.
Nowe przystanki kolejowe pod Łodzią - gdzie jest mała i duża tarcza TBM?
Podczas tej inwestycji kluczowe jest zabezpieczenie gruntów pod kamienicami – zaznacza PKP PLK.
- PLK SA zabezpieczyła środki finansowe na dalsze wzmocnienia gruntów pod kamienicami na trasie tunelu pod centrum Łodzi. Dodatkowe nakłady są niezbędne ze względu na zły stan techniczny, który wymaga wtłoczenia w podłoże spoiwa cementowego, aby wypełnić pustki, wzmocnić i ustabilizować podłoże oraz zminimalizować wpływ drążenia na budynki. Dotychczas wykonano wzmocnienia 106-metrowego odcinka pod budynkami w rejonie ul. Mielczarskiego. Obecnie wykonawca przygotowuje ekspertyzę techniczną, która pozwoli określić zakres robót oraz dodatkowych kosztów na dalszym odcinku przebiegu tunelu w kierunku Łodzi Fabrycznej
- tłumaczy.
Aktualnie mała tarcza TBM pracuje przy odcinku jednotorowego tunelu na odcinku Łódź Koziny – Łódź Żabieniec, a duża już wkrótce ruszy w kierunku dworca Łódź Fabryczna.
- Mniejsza tarcza TBM kończy drążenie drugiego jednotorowego tunelu w kierunku Łodzi Żabieńca. Prace są zaawansowane w ok. 90 proc. Po zakończeniu tego etapu TBM zostanie przeniesiony z komory przy ul. Skarpowej do komory przy ul. Żniwnej, skąd rozpocznie drążenie trzeciej nitki do przystanku Łódź Koziny. Następnie wybuduje czwarty tunel od przystanku Łódź Koziny do komory przy al. Unii Lubelskiej. Duża tarcza TBM po wykonaniu 106-metrowego odcinka od przystanku Łódź Polesie w kierunku Dworca Fabrycznego ma planowy postój we wcześniej przygotowanym podziemnym bloku postojowym
- dodaje.
Aktualnym terminem zakończenia prac przy budowie tunelu kolejowego pod Łodzią jest 2024 r. Pociągi mają pojechać pod Łodzią już rok później.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.