Początek września to dla łodzian także drugi etap budowy tunelu kolejowego pod miastem. Obecnie tarcza TBM „Katarzyna” podąża w kierunku dworca Łódź Fabryczna, jednocześnie udało się już jej pokonać kilka tygodni temu odcinek pod al. Włókniarzy.
Zmiany w ruchu na alei Kościuszki w Łodzi
Dla pieszych, rowerzystów, kierowców i podróżnych MPK Łódź oznacza to spore zmiany, które już obowiązują.Przede wszystkim skrzyżowanie al. Kościuszki z Zieloną nie jest przejezdne dla kierowców oraz rowerzystów. Dla pieszych wyznaczono tymczasowy chodnik od strony ul. Wólczańskiej, czyli odwrotnie niż dotychczas, kiedy przejście było po stronie ul. Piotrkowskiej.
Przystanki tramwajowe „Kościuszki – Zielona” zostały przeniesione kilka metrów w kierunku al. Mickiewicza i obecnie znajdują się na wysokości ulicy 6 sierpnia.
Wkrótce dla tramwajów, które jako jedyne przejeżdżają przez skrzyżowanie Kościuszki z Zieloną powstanie specjalne torowisko. Będzie ono biegło przez plac budowy jednocześnie nie powodując odcięcia Bałut i dalej Helenówka, ronda Powstańców 1863 roku i Zgierza od tramwajów.
Ruszył kolejny etap budowy tunelu kolejowego pod Łodzią
Obecnie dla kierowców wyznaczono objazd w kierunku Manufaktury od skrzyżowania z ul. Struga przez ulice Wólczańską, Żeromskiego i Gdańską, którymi to ulicami dojedziemy do ul. Próchnika i dalej do Zachodniej. Obecnie najpłynniejszy, ale nieco dalszy dojazd w kierunku Żabieńca, Teofilowa, Radogoszcza i Zgierza prowadzi przez al. Włókniarzy.
Jak podkreślił rzecznik Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi rowerzystom zaleca się korzystanie z ulicy Piotrkowskiej.
- Dla pieszych utworzone zostanie przejście po zachodnie stronie skrzyżowania Kościuszki / Zielona. Natomiast po wschodniej stronie, zapewnione będzie dojście do posesji przy Zachodniej i połączenie Kościuszki z Zieloną w kierunku Piotrkowskiej. Natomiast dla rowerzystów zalecamy objazd ulicą Piotrkowską
- mówił 30 sierpnia 2023 r. Tomasz Andrzejewski, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi.
Jak informuje Urząd Miasta Łodzi zamknięcie skrzyżowania może potrwać nawet do 2025 roku.
- W nocy z 2 na 3 września zamknięte zostały obie jezdnie ul. Zachodniej przy skrzyżowaniu z ul. Zieloną. Pojedziemy nimi znowu w 2025 r. Wszystko dlatego, że PKP (wykonawca budowy tunelu średnicowego pod Łodzią) przystąpił do drugiego etapu budowy nowej, podziemnej stacji Łódź Śródmieście.
- informuje Urząd Miasta Łodzi.
Budowa tunelu kolejowego pod Łodzią ma się zakończyć do końca 2024 roku, a pierwsze pociągi mają pojechać już rok później.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.