Nie działa biletomat w autobusie lub tramwaju? Nie stresuj się, jest na to sposób. Zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej w Łodzi, pasażer komunikacji miejskiej nie otrzyma mandatu za jazdę bez biletu w tramwaju lub autobusie, doszło do awarii urządzenia.
Awaria biletomatu w autobusie lub tramwaju MPK Łódź
Na awarie biletomatów w autobusach zwracają uwagę podróżni. Podkreślają, że dochodzi do nich liniach nr 97, 70, 86, 96.MPK podkreśla, że biletomaty są pod stałym nadzorem, zarówno samej spółki, jak i przede wszystkim operatora, który nimi zarządza.
- Warto zaznaczyć, że biletomaty są tylko jedną z możliwości uiszczenia opłaty za przejazd. Bilety można nabyć także w wielu punktach stacjonarnych, kilkudziesięciu biletomatach stacjonarnych, a także poprzez różne aplikacje mobilne
- podkreśla Piotr Wasiak, rzecznik prasowy MPK Łódź.
Co ważne, w przypadku aplikacji mobilnych bilety trzeba kupić przed rozpoczęciem podróży. To zmiana, która obowiązuje od grudnia 2023 r.
Pasażer musi nabyć i aktywować bilet przed rozpoczęciem podróży. Jednak najpóźniej po wejściu do tramwaju czy autobusu.
Jak podkreślali urzędnicy, chodziło o to, by wyeliminować sytuacje, w których pasażer posługujący się aplikacją kupuje bilet dopiero w momencie, gdy w pojeździe MPK pojawia się kontrola.
W przypadku kontroli w pojeździe, w którym biletomat nie działa, bilet można kupić u kontrolera. Normalny kosztuje wówczas 5,60 zł, a ulgowy 2,80 zł, czyli tyle, ile za 60-minutowy przejazd.
- U kontrolera zapłacić można zarówno gotówką, jak i kartą płatniczą
- dodaje Piotr Wasiak i zachęca, by problemy z biletomatami zgłaszać mailowo (biletomaty@mpk.lodz.pl) lub telefonicznie (infolinia: 42 638 90 20).
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.