reklama

Nowa siedziba ZUS w Zgierzu. Co się zmieniło dla klientów?

Opublikowano:
Autor:

Nowa siedziba ZUS w Zgierzu. Co się zmieniło dla klientów? - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
3
zdjęć

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Wiadomości ZgierzOd początku lipca klienci ZUS w Zgierzu korzystają z nowej Sali Obsługi Klientów przy ul. 3 Maja 4. Placówka mieści się w centrum miasta, w budynku dostosowanym do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
reklama

Ponad 200 osób w pierwszym dniu

Nowa lokalizacja cieszy się sporym zainteresowaniem. Już w pierwszym dniu działania obsłużono ponad 200 klientów, z czego najwięcej stanowili interesanci spraw emerytalno-rentowych.

- Lipiec to miesiąc, w którym wiele osób składa wnioski o emeryturę, a do tego dochodzi jeszcze zainteresowanie rentą wdowią

- mówi Grażyna Szadkowska, kierownik Inspektoratu ZUS w Zgierzu

Osoby, które spełniają już warunki i chcą mieć ustalone prawo do zbiegu świadczeń w ramach renty wdowiej od miesiąca, w którym świadczenie to weszło w życie (czyli od lipca), muszą złożyć wniosek najpóźniej do końca tego miesiąca. Jeśli wniosek złożą w sierpniu, to świadczenie będzie przyznane od miesiąca złożenia wniosku i wtedy świadczenie za sierpień przepadnie. 

reklama

Dobra lokalizacja i udogodnienia

Nowa siedziba, choć położona w drugiej linii zabudowy, jest dobrze skomunikowana. Wejście znajduje się od poziomu ulicy, drzwi otwierają się automatycznie, a na miejscu dostępne są miejsca parkingowe, w tym dwa dedykowane osobom z niepełnosprawnościami.

- Budynek nie jest widoczny od strony ulicy, stoi w drugiej linii zabudowy. Żeby się do niego dostać, należy wjechać lub wejść przez podwórze. Czekamy jeszcze na zewnętrzne oznakowanie w postaci naszego logo, ale już w tej chwili na budynku i wokół niego znajdują się oznaczenia kierujące do ZUS

- dodaje Grażyna Szadkowska.

Nowoczesna sala i 11 stanowisk

Sala została wyposażona w 11 stanowisk do obsługi klientów, w tym:

reklama

  • stanowisko informacji ogólnej,
  • trzy stanowiska dla firm i ubezpieczonych,
  • cztery dla spraw emerytalno-rentowych,
  • jedno zasiłkowe
  • oraz dwa dodatkowe punkty do obsługi bieżącej.

System kolejkowy działa

Kolejność obsługi reguluje system kolejkowy. Po pobraniu numerka z biletomatu, klient wywoływany jest głosowo. Dla osób z niepełnosprawnością przygotowano specjalne stanowisko komputerowe z regulacją wysokości.

Sala Obsługi Klientów czynna jest w poniedziałki od godz. 8:00 do 17:00, a od wtorku do piątku w godzinach 8:00-15:00.
ZUS przypomina też, że wiele spraw można załatwić zdalnie, przez PUE lub podczas e-wizyt umawianych online.

 

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo