Nowy kierownik MUK Zgierz nie chce czekać do wyłonienia nowego przewoźnika i chce działać już wcześniej. Zapowiada wiele zmian, które mają pomóc podróżnym.
Nowy kierownik z planem na komunikację miejską w Zgierzu
Radosława Podogrockiego, jako nowego kierownika MUK Zgierz czekają wyzwania związane z reorganizacją układu komunikacyjnego w mieście.
2025 rok będzie bardzo istotny dla przyszłości komunikacji miejskiej w Zgierzu. My musimy się przygotować zarówno do obsługi komunikacyjnej po zmianie przewoźnika, co nastąpi w tym troku. Przed nami olbrzymie wyzwania związane z tym, że ta obsługa musi być dostosowana kończącej się budowy kolei średnicowej w Łodzi, co spowoduje, że zupełnie inaczej będziemy mogli do Łodzi dojeżdżać
- mówi Radosław Podogrocki, kierownik MUK Zgierz.
Kierownik zapowiedział, że konieczne będą zmiany także na liniach aglomeracyjnych obsługujących Łódź, by układ linii był bardziej przystępny dla mieszkańców Zgierza. Jednym z ważnych elementów będzie także powrót tramwaju nr 46 do Proboszczewic.
Zapowiedziano, że przy tworzeniu nowej siatki połączeń zostaną uwzględnione prośby i propozycje mieszkańców, jednak finansowe realia będą jednym z głównych wyznaczników przy podejmowaniu decyzji i zmian.
To będzie musiało pojawić się w autobusach – wymagania od przewoźnika w Zgierzu
Przetargu na przewoźnika w Zgierzu możemy spodziewać się w połowie roku 2025, choć, jak zaznaczył prezydent Zgierza, z przyczyn technicznych procedura może zostać wydłużona.
Założenie jest takie, że rok 2025 jest rokiem finalizacji wielu elementów istotnych, również w zakresie komunikacji autobusowej po mieście Zgierz.
- mówi Przemysław Staniszewski, prezydent Zgierza.
Plany na rewolucję komunikacyjną w Zgierzu są duże. Jednym z nich jest punkt, który obligatoryjnie ma pojawić się w przetargu.
Jeśli chodzi o zapisy przetargu, to dla mnie to jest rzecz, która jest obowiązkowa i będzie to wymóg zarówno jeśli chodzi o to, żeby była w pełni informacja głosowa, jak i informacja na tablicach zmiennej treści.
- mówi Radosław Podogrocki.
Ponadto ważnym puntem ma być informacja pasażerów o tym, jak długo będą czekać na autobus, czyli wykorzystanie tablic systemu informacji pasażerów.
Nie wyobrażam sobie, żebyśmy w nowym przetargu wybrali przewoźnika, który nie będzie nam w czasie rzeczywistym przekazywał pozycji pojazdu, sprawności tego pojazdu i obrazu z monitoringu. To jest rzecz, która będzie obligatoryjna dla wszystkich uczestników przetargu i co do tego nie mam wątpliwości.
- dodaje.
Możliwość śledzenia autobusu przez podróżnych może pojawić się jeszcze przed podpisaniem nowego przetargu.
Mam nadzieję, że uda mi się to zrobić wcześniej niż przy wprowadzeniu nowego przewoźnika. Będziemy ubiegać się o środki i dotacje na inteligentne systemy informacji pasażerskiej, tak żeby móc jak najszybciej takie informacje przekazywać. Być może jeszcze nie w samym pojeździe, ale na przystankach i na pewno w aplikacji, tak żeby można było racjonalnie sobie planować podróż
- prognozuje kierownik MUK Zgierz.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.