A jak autonomia
Pokolenie Z to ludzie, którzy mają silną potrzebę stanowienia o sobie. „Zetki” są niezależne i nie uznają narzuconych z góry autorytetów. Nie boją się kwestionować dotychczasowego porządku. Oczekują, że pracodawca obdarzy ich zaufaniem. W związku z tym nie odnajdują się w firmach, w których panuje micromanagement.
F jak Feedback
Pokolenie Z to ludzie, którzy dorastali w erze cyfrowej. Są przyzwyczajeni do nieustannego odbierania i wysyłania komunikatów. Oczekują także regularnej komunikacji ze swoimi przełożonymi. Aby stworzyć środowisko pracy przyjazne „Zetkom”, należy pamiętać o regularnym feedbacku w związku z ich pracą oraz obecnością w organizacji.
I jak Inkluzywność
Pokolenie Z jest dużo bardziej wrażliwe na przejawy jakiejkolwiek dyskryminacji, niezależnie od tego, czy dotyczy ona płci, wyznania, koloru skóry czy szczególnych potrzeb zdrowotnych. Firmy, które chcą stać się pracodawcą pierwszego wyboru dla przedstawicieli nowego pokolenia, powinny więc zadbać o to, aby stworzyć takie środowisko pracy, w którym każdy będzie czuł się akceptowany.
M jak Motywacja
„Zetki” to osoby przyzwyczajone do pracy projektowej nastawionej na efekty. Brak konkretnego, mierzalnego, realnego i określonego w czasie celu negatywnie wpływa na ich motywację. Warto więc zadbać o to, żeby nieustannie stawiać przed nimi nowe wyzwania.
P jak Partnerstwo
Czy pokolenie Z położy kres tradycyjnie rozumianemu zwierzchnictwu? W wielu firmach odchodzi się od klasycznej struktury organizacyjnej opartej na hierarchii. „Zetki” oczekują partnerskiej relacji zarówno ze współpracownikami, jak i pracodawcą. Nie odnajdują się w firmach, w których dominuje stary podział ról.
R jak Rozwój
Pokolenie Z, jak żadne inne, rozumie ideę lifelong learning, czyli koncepcję uczenia się przez całe życie. Managerowie powinni więc zapewnić „Zetkom” dostęp do narzędzi wspierających rozwój, takich jak kursy czy szkolenia.
W jak Work-life balance
Przedstawiciele pokolenia Z mają głęboko zakorzenione poczucie, że praca nie stanowi jedynego sensu życia. To osoby, które stawiają wyraźne granice między życiem zawodowym i prywatnym. Cenią elastyczne rozwiązania, które dają im możliwość realizowania się na innych płaszczyznach, także pozazawodowych.
Charakterystyka pokolenia Z pozwala jeszcze lepiej poznać potrzeby, oczekiwania i wartości, którymi kierują się „Zetki”. To klucz do efektywnej współpracy, która może zaowocować pozytywnymi zmianami w firmie – zarówno pod względem struktury, jak i kultury organizacyjnej.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.