Rozbudowa węzła Emilia
Dokumenty, które były pierwszym krokiem przy przebudowie istniejącego węzła Emilia, który ma połączyć drogę ekspresową S14 z A2 i drogą krajową nr 91, podpisano w maju 2023 roku. Inwestycja ma zwiększyć bezpieczeństwo i przepływ ruchu oraz podnieść komfort jazdy.Ponadto przewiduje się, że dzięki przebudowie zmniejszy się poziomu hałasu i emisji spalin wzdłuż DK91 na odcinku w. Słowik – w. Emilia.
Przebudowa będzie wymagała budowy około kilometrowego dwujezdniowego odcinka drogi S14 do DK91 oraz łącznic bezpośrednich do autostrady A2. To rozwiązanie umożliwi sprawniejsze przeprowadzenie ruchu samochodowego na kierunku północ – południe w okolicy Łodzi oraz połączenie autostrady A2 z drogą ekspresową S
- informowała już wcześniej GDDKiA.
Trzy warianty rozbudowy węzła Emilia
Węzeł Emilia został zrealizowany w ramach budowy Autostrady A2 na przecięciu z drogą krajową nr 91. W ramach realizacji drogi krajowej S14 wybudowane zostało rondo, które umożliwia jej skomunikowanie z drogami A2 i nr 91.Przedstawiono trzy warianty, według których możliwa jest rozbudowa węzła dla poprawy komunikacji.
Pierwszy wariant nie zakłada uwzględnienia istniejącej infrastruktury drogowej zapewniającej obecnie komunikację A2 i S14 oraz DK91 – węzeł zespolony, w którym węzeł na przecięciu A2 i S14 miałby typ tzw. gruszki.
Drugi wariant – bez uwzględnienia istniejącej infrastruktury drogowej zapewniającej obecnie komunikację A2 i S14 oraz DK91 – węzeł „koniczyna klasyczna”.
I trzeci wariant, który miałby powstać z uwzględnieniem istniejącej infrastruktury drogowej zapewniającej obecnie komunikację A2 i S14 oraz DK91 – węzeł zespolony. Trzeci wariant zakłada najkrótszy odcinek budowy drogi w celu zapewnienia połączenia autostrady A2 z S14 i DK91 (5.14 km; wariant 1 – 10,48 km; wariant 2 – 11,47 km).
Mieszkańcy wybierają wariant nr 3
Spotkanie informacyjne z mieszkańcami gminy Zgierz dotyczące rozbudowy węzła Emilia odbyło się 9 kwietnia.
Mieszkańcy Gmina Zgierz, a w szczególności miejscowości Emilia i Słowik gremialnie opowiedzieli się za wariantem 3 – "zielonym", ale stanowczo domagali się pozostawienia obecnego połączenia z DK91, które GDDKiA planowała pierwotnie zlikwidować, co nie tylko nie rozwiązałoby problemu ruchu ciężarowego z centrum logistycznego w Lućmierzu, ale znacząco go zwiększało w rejonie szkoły oraz pod domami
- napisał w mediach społecznościowych Robert Kolczyński, sekretarz Województwa Łódzkiego.
Przebieg trzech wariantów można zobaczyć w naszej galerii. Zakończenie procesu przygotowawczego o wartości 7,1 mln zł zaplanowano na 2026 r., co oznacza, że prace ruszą najprawdopodobniej w 2027 roku.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.