reklama

Węzeł Emilia ma zostać rozbudowany. Przedstawiono trzy warianty. Co na to mieszkańcy?

Opublikowano:
Autor:

Węzeł Emilia ma zostać rozbudowany. Przedstawiono trzy warianty. Co na to mieszkańcy? - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
2
zdjęć

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Wiadomości ZgierzDroga ekspresowa S14, czyli zachodnia obwodnica Łodzi, która połączyła autostradę A2 z drogą ekspresową S8 daje nowe możliwości dla kierowców i pozwala na szybszą komunikację. Dla poprawy płynności ruchu i bezpieczeństwa węzeł Emilia ma zostać przebudowany. Zaproponowano kilka wariantów.
reklama

Rozbudowa węzła Emilia

Dokumenty, które były pierwszym krokiem przy przebudowie istniejącego węzła Emilia, który ma połączyć drogę ekspresową S14 z A2 i drogą krajową nr 91, podpisano w maju 2023 roku. Inwestycja ma zwiększyć bezpieczeństwo i przepływ ruchu oraz podnieść komfort jazdy.

Ponadto przewiduje się, że dzięki przebudowie zmniejszy się poziomu hałasu i emisji spalin wzdłuż DK91 na odcinku w. Słowik – w. Emilia.

Przebudowa będzie wymagała budowy około kilometrowego dwujezdniowego odcinka drogi S14 do DK91 oraz łącznic bezpośrednich do autostrady A2. To rozwiązanie umożliwi sprawniejsze przeprowadzenie ruchu samochodowego na kierunku północ – południe w okolicy Łodzi oraz połączenie autostrady A2 z drogą ekspresową S

reklama

- informowała już wcześniej GDDKiA.

Trzy warianty rozbudowy węzła Emilia

Węzeł Emilia został zrealizowany w ramach budowy Autostrady A2 na przecięciu z drogą krajową nr 91. W ramach realizacji drogi krajowej S14 wybudowane zostało rondo, które umożliwia jej skomunikowanie z drogami A2 i nr 91.

Przedstawiono trzy warianty, według których możliwa jest rozbudowa węzła dla poprawy komunikacji.

Pierwszy wariant nie zakłada uwzględnienia istniejącej infrastruktury drogowej zapewniającej obecnie komunikację A2 i S14 oraz DK91 – węzeł zespolony, w którym węzeł na przecięciu A2 i S14 miałby typ tzw. gruszki.

Drugi wariant – bez uwzględnienia istniejącej infrastruktury drogowej zapewniającej obecnie komunikację A2 i S14 oraz DK91 – węzeł „koniczyna klasyczna”.

reklama

I trzeci wariant, który miałby powstać z uwzględnieniem istniejącej infrastruktury drogowej zapewniającej obecnie komunikację A2 i S14 oraz DK91 – węzeł zespolony. Trzeci wariant zakłada najkrótszy odcinek budowy drogi w celu zapewnienia połączenia autostrady A2 z S14 i DK91 (5.14 km; wariant 1 – 10,48 km; wariant 2 – 11,47 km).

Mieszkańcy wybierają wariant nr 3

Spotkanie informacyjne z mieszkańcami gminy Zgierz dotyczące rozbudowy węzła Emilia odbyło się 9 kwietnia.

Mieszkańcy Gmina Zgierz, a w szczególności miejscowości Emilia i Słowik gremialnie opowiedzieli się za wariantem 3 – "zielonym", ale stanowczo domagali się pozostawienia obecnego połączenia z DK91, które GDDKiA planowała pierwotnie zlikwidować, co nie tylko nie rozwiązałoby problemu ruchu ciężarowego z centrum logistycznego w Lućmierzu, ale znacząco go zwiększało w rejonie szkoły oraz pod domami

reklama

- napisał w mediach społecznościowych Robert Kolczyński, sekretarz Województwa Łódzkiego.

Rozwiń

Podczas spotkania inwestor miał zapewnić, że weźmie ich prośby pod uwagę i przedstawi wariant rozbudowy zgodnie z oczekiwaniami mieszkańców.  

Przebieg trzech wariantów można zobaczyć w naszej galerii. Zakończenie procesu przygotowawczego o wartości 7,1 mln zł zaplanowano na 2026 r., co oznacza, że prace ruszą najprawdopodobniej w 2027 roku.

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo