Nowa twarz zgierskiej komunikacji
Komunikacja miejska w Zgierzu stoi przed dużym zadaniem. W 2025 roku ma zostać podpisana nowa umowa z przewoźnikiem. Ponadto już teraz widać problemy budżetowe, które odbijają się na pasażerach – zawieszenie linii autobusowej 2BIS oraz zmniejszenie częstotliwości kursów tramwajów linii 45 do Łodzi. To sprawia, że przed nowym kierownikiem pojawi się wiele wyzwań.Radosław Podogrocki w latach 2007-2012 był członkiem zarządu Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Łodzi, gdzie przez kilka miesięcy w 2012 roku pełnił funkcję wiceprezesa.
Następnie od 2013 do 2015 roku był szefem Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Łodzi, a jak podaje Radio Łódź przez kolejne trzy lata Radosław Podogrocki był prezesem Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w Brzezinach. Przez ostatnie lata pracował w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Komunikacja miejska w Zgierzu
Rewolucja komunikacyjna w Zgierzu została zapowiedziana ponad rok temu. Umowa z obecnym przewoźnikiem została przedłużona do końca 2025 roku. Nowy przetarg ma rozstrzygnąć się w maju 2025 roku, a to da jeszcze półroczny zapas na przygotowanie Zgierza do nowych rozwiązań.W styczniu 2024 roku trwały konsultacje z mieszkańcami osiedli, którzy wskazywali, czego oczekują od komunikacji miejskiej. Dodatkowo plan z wytyczeniem nowych tras trafił do rad osiedli, które wydały opinie i wskazały, gdzie wciąż konieczne są zmiany.
Przeprowadzono także badanie przepływu pasażerów, zwracając uwagę na konieczność urealnienia rozkładów jazdy autobusów w Zgierzu i stworzenia ich pełnej synchronizacji.
Od 2026 roku w Zgierzu ma pojawić się nie tylko nowy układ tras, ale także nowy tabor – nisko i zeroemisyjny.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.