reklama
reklama

Co łączy frytki z McDonald's z biletami komunikacji?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Komunikacja Zgierz Bilety kupione w autobusach i tramwajach MPK Łódź nie drukują się wcale lub przybierają dziwne kształty - alarmują pasażerowie. - Biletomat nie drukuje dobrych biletów, więc mimo że zapłaciłem, to jadę na gapę – pisze pan Piotr. Wyjaśniliśmy sprawę z przewoźnikiem i operatorem biletomatów. Problem dotyczy również Zgierza, którzy pracują Łodzi i na przykład podróżują "6".
reklama

Problemy z biletomatami w pojazdach MPK Łódź 

Wymiana biletomatów w pojazdach MPK Łódź, którą przeprowadzono w tym roku, związana była ze zmianą operatora tych urządzeń. W wyniku przetargu została nim Mennica Polska. Łącznie w pojazdach MPK Łódź znajduje się 800 biletomatów. Łodzianie korzystają z nich od maja.

Dla pasażerów, oprócz wyglądu, miało się nic więcej nie zmienić. Funkcjonalność i oferta zakupu biletów pozostała bez zmian. Za pomocą karty płatniczej lub BLIK-a można kupić bilety czasowe i okresowe, bilety łódzko-zgierskie, Miejskich Usług Komunikacyjnych w Zgierzu, Miejskich Zakładów Komunikacyjnych w Pabianicach, Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz uiść opłatę dodatkową i sprawdzić obowiązującą taryfę biletową, oraz przepisy taryfowe i porządkowe.

Okazało się, jednak że nie była to jedyna zmiana, którą zaobserwowali łódzcy pasażerowie podróżujący komunikacją miejską w Łodzi. W Internecie na różnych facebookowych stronach dzielą się zdjęciami biletów, które zostały wydrukowane, choć bardziej obrazowo pisząc "zostały wyszarpane". Bilety drukują się w dwóch częściach. Z urządzenia też wypadają bilety za wąskie lub takie, z których nie można niczego odczytać.

- Biletomat nie drukuje dobrych biletów, więc mimo że zapłaciłem to jadę na gapę – pisze pan Piotr.

Łodzianie są bezradni w związku z tą sytuacją. Biorąc pod uwagę niedawne podwyżki biletów. wielu z nich reaguje bardzo emocjonalnie.

- Już więcej nie kupię biletów i wam też nie radzę! Ostatnio kupiłem bilet i nie został mi wydany. Pieniądze pobrane a bilet nieotrzymany. Następnego dnia podobna sytuacja, kupiłem bilet otrzymałem go, ale niestety był za szeroki żeby go włożyć do kasownika. – pisze pan Dominik.

Co pozostaje pasażerom w tej sytuacji? 

- Nowe bilety wyglądają jak frytki z McDonald's. Bilet kosztuje i wygląda jak małe frytki z McDonald's, nie sprawdziałem tylko jak smakuje - mówi Kuba.

Jak do takich biletów podchodzą kontrolerzy? Czy pasażerowie rzeczywiście mimo zakupu biletu jadą na gapę?

W przypadku, gdy zakupimy niewymiarowy bilet, podczas kontroli weryfikowane jest czy został on wydrukowany w danym pojeździe, jeśli tak to kontroler odstępuje od wystawienia wezwania do opłaty dodatkowej. W przypadku wystawionych wezwań klient ma prawo złożyć odwołanie. Jeśli potwierdzimy, że biletomat nie wydał prawidłowych biletów - opłata dodatkowa będzie anulowana. – tłumaczy Piotr Wasiak, rzecznik prasowy MPK - Łódź Sp. z o.o.

Bilet papierowy to niejedyna możliwość. Płacąc kartą, możemy kupić bilet „elektroniczny”.

Warto nadmienić, że w biletomatach jest także możliwość zakupu pojedynczego biletu przypisanego do karty płatniczej. Jest to bilet elektroniczny bez wydruku. Przy wyborze tej opcji nie narażamy się na żadne problemy z wydrukami, jesteśmy przy tym ekologiczni. -  dodaje Piotr Wasiak.

Czy problem zostanie rozwiązany? Czy operator płatności, czyli Mennica Polska zdaje sobie z niego sprawę i jego skali?

Sytuacja z biletomatami ma charakter przejściowy i jest powiązana z modyfikacją oprogramowania w automatach. Dokładamy wszelkich starań, aby jak najszybciej usprawnić proces zakupu biletów. – odpowiada Kamila Bidzińska, rzeczniczka Mennicy Polskiej, operatora biletomatów.

Podobnie jak MPK Łódź zachęca do zakupu biletów elektronicznych, szczególnie w okresie, w którym mogą występować pewne niedogodności.

Nowe ceny biletów komunikacji miejskiej w Łodzi

Biletomaty to niejedyna rzecz, która zmieniła się w ostatnim czasie. Przypominamy, że od 8 października ceny biletów przedstawiają się następująco:

  • • bilet jednorazowy do 20 minut: 4,40 zł normalny, 2,20 zł ulgowy
  • • bilet jednorazowy do 40 minut: 5,60 zł normalny, 2,80 zł ulgowy
  • • bilet jednodniowy: 18 zł normalny, 9 zł ulgowy
  • • bilet 90-dniowy, imienny na wszystkie linie: 414 zł normalny, 207 zł ulgowy
  • • bilet 90-dniowy, na okaziciela, na wszystkie linie: 620 zł normalny, 310 zł ulgowy
  • • bilet 30-dniowy, imienny na wszystkie linie: 168 zł normalny, 84 zł ulgowy
  • • bilet 30-dniowy, na okaziciela, na wszystkie linie: 252 zł normalny, 126 zł ulgowy
Do końca 2023 roku na biletach 20- i 40-minutowych pojedziemy przez 40 i 60 minut. Dla posiadaczy Karty Łodzianina przewidziano zniżki przy zakupie biletów okresowych: bilet 30-dniowy, imienny na wszystkie linie kosztuje 140 zł normalny i 70 zł ulgowy.  

 

 

 

reklama
reklama
Artykuł pochodzi z portalu tulodz.pl. Kliknij tutaj, aby tam przejść.
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Najlepsze i unikalne treści ze Zgierza i okolicy

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama