Główne linie po staremu, te peryferyjne niekoniecznie
Od 1 września najważniejsze zgierskie linie autobusowe w zasadzie wrócą do taktu sprzed wakacji. Przypomnijmy, że te w Zgierzu rozpoczęły się na zarządzenie Miejskich Usług Komunikacyjnych wraz z początkiem czerwca, a nie jak to zawsze bywało z faktyczną datą zakończenia roku szkolnego. I tak linia nr 1 będzie kursowała przez większą część dnia roboczego co 20 min. W rozkładzie pozostawiono dwa kursy „ekspresowe” do Starostwa Powiatowego, umożliwiające dotarcie do pracy i powrót tamtejszym urzędnikom.W soboty jedynka pojedzie średnio co 25 min. a w niedziele i święta co 25 min. w środku dnia, rano i po godz. 18 będzie to już tylko jeden kurs na godzinę. Linia nr 5 w dni robocze będzie kursować średnio co pół godziny, a w godzinach szczytu co kwadrans. W soboty piątka pojedzie co 20 min. w środku dnia, a po godz. 15 co pół godziny.
Z półgodzinną częstotliwością będzie natomiast kursować w niedziele i święta. Można zatem uznać, że te dwie najważniejsze linie miejskie wrócą rozkładami do względnej normalności. Nie można tego powiedzieć niestety o linii nr 3, która będzie kursować przez cały tydzień tylko co godzinę, co z pewnością poważnie utrudni dojazd do pracy i szkół mieszkańcom Chełmów i w pewnym stopniu Krzywia.
Linie 4 i 8 wrócą do cogodzinnego taktu w dni robocze i co ok. godzinę do trzech w dni wolne od pracy. Linia nr 9 pojedzie wyłącznie w dni robocze co godzinę w godz. 5.30-20.30 dwa razy zajeżdżając na ul. Iglastą na Adelmówku. Zmienią się także godziny odjazdów linii nr 10 do Ozorkowa, choć zostanie zachowana liczba 26 kursów w ciągu dnia w obie strony.
Korekcie ulegną rozkłady jazdy linii autobusowych nr 6 i 61 z uwagi na wprowadzenie na ich trasie na terenie Łodzi nowych przystanków „na żądanie”. Nie zmienią się rozkłady pozostałych linii. Niestety i przy tej okazji wprowadzania „szkolnych” rozkładów nie pomyślano o wprowadzeniu łatwych do zapamiętania przez pasażerów równych taktów pomiędzy kursami.
W związku z tym nadal będą miały sytuacje jazdy autobusów stadami. Jak nietrudno się domyśleć na forach internetowych i portalach społecznościowych rozgorzały emocjonalne dyskusje zgierzan, którzy krytykują nowe powakacyjne rozkłady. Największe zastrzeżenia dotyczą rzadkiego kursowania linii obsługujących peryferyjne dzielnice i niedostosowania odjazdów do godzin pracy i lekcji w szkołach.
Co ze strajkiem motorniczych i kierowców łódzkiego MPK?
Mimo wprowadzenia nowych powakacyjnych rozkładów jazdy, do końca nie można być pewnym, czy będą realizowane w praktyce. Jak ogłosiły związki zawodowe działające w MPK Łódź oraz samo przedsiębiorstwo, w poniedziałek w nocy 5 września, ma rozpocząć się strajk rotacyjny załogi. Oczywiście chodzi o podwyżkę wynagrodzeń, na co jak deklaruje spółka nie posiada środków.W przypadku Zgierza problemy mogą pojawić się na tramwajowej szóstce, która jest obsługiwana właśnie przez łódzkie przedsiębiorstwo. Jak dowiedzieliśmy się jednak, Miejskie Usługi Komunikacyjne nie otrzymały żadnej oficjalnej informacji od przewoźnika na temat planowanego strajku motorniczych, zatem nie przygotowują się na wypadek, gdyby tramwaje do naszego miasta przestały docierać. To oznacza, że nie będzie organizowanej komunikacji zastępczej a pasażerowie pozostaną na przystankach sami sobie. Czy taki czarny scenariusz okaże się realny przekonamy się zatem „na żywym organizmie” mieszkańców dopiero, gdy zostaną postawieni przed faktem.
Korekta rozkładów także na kolei
4 września wejdzie w życie korekta rozkładów jazdy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Będzie więcej połączeń na liniach przebiegających przez powiat zgierski, szczególnie tych obsługujących ruch szkolny. Zgodnie z deklaracjami Urzędu Marszałkowskiego na razie ceny biletów, pomimo rosnących cen energii elektrycznej, pozostaną na niezmienionym poziomie. Ba, więcej, ucieszą się z pewnością mieszkańcy Łęczycy i miejscowości po drodze do Zgierza i Łodzi. Miesięczny bilet strefowy ŁKA do Ozorkowa będzie rozszerzony do stacji Łęczyca jeszcze przez kolejne dwa miesiące, czyli do 31 października 2022 r. W dni robocze ŁKA obsłuży w tej relacji 24 pary połączeń. Dzięki części kursów kończącym bieg nie na Zgierzu „głównym” a na stacji Zgierz Północ, mieszkańcy największego zgierskiego osiedla 650-lecia będą mieli do dyspozycji jeszcze więcej pociągów w stronę Łodzi.ZOBACZ TAKŻE: Zgierzanie nie chcą zakładu przetwarzania odpadów niebezpiecznych. Protestowali pod ratuszem
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.