reklama

Modernizacje na stacjach w Głownie i Strykowie. Zmiany w kursach PKP na trasie Łódź - Łowicz

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Canva/poglądowe

Modernizacje na stacjach w Głownie i Strykowie. Zmiany w kursach PKP na trasie Łódź - Łowicz - Zdjęcie główne

Trwa budowa kładek na stacjach w Strykowie i Głownie. Ma ułatwić podróżnym dostęp do pociągów | foto Canva/poglądowe

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

ŁódzkieNa stacjach kolejowych w Głownie i Strykowie powstaną kładki z windami na perony. To rozwiązanie ma ułatwić dostęp do pociągów pasażerom podróżującym między Łodzią a Łowiczem. W związku z pracami wprowadzone zostają zmiany w ruchu pociągów na tej trasie. Szczegóły poniżej.
reklama

Inwestycja PKP w powiecie zgierskim. Powstają kładki na stacjach kolejowych

Trwają prace budowlane na stacjach w Strykowie i Głownie. Powstały już fundamenty pod budowę podpór betonowych, na których zostanie osadzona konstrukcja kładek. Każda z nich będzie miała długość około 42 metrów oraz szerokość 3 metrów. Ich budowa ma zwiększyć dostępność do pociągów kursujących między Łodzią i Łowiczem.

„Osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się, podróżnym z ciężkim bagażem, opiekunom z dziećmi w wózkach lepszy dostęp do pociągów zapewnią windy. Będzie dogodne połączenie stacji z miastem” – czytamy w komunikacie PKP. 

Przez budowę konstrukcji i podpór na stacjach kolejowych w Głownie i Strykowie bezpośrednio nad torami, a także remont mostu kolejowego w Głownie, realizowany w ramach oddzielnego zadania, niezbędne jest wprowadzenie zmian w ruchu pociągów. 

reklama

„Od 11 lipca na odcinek Zgierz – Łowicz Główny za wszystkie pociągi ŁKA kursujące na tej trasie wyjechały autobusy. Zmiany zostały uwzględnione w rozkładach jazdy. Informacje są również dostępne na portalpasazera.pl” – informuje PKP. 

Koniec prac w Głownie i Strykowie zaplanowany jest na przyszły rok. Podróżujący będą mogli skorzystać z kładek w 2023 roku. 

Podróżni i mieszkańcy skorzystają z nowych kładek w Głownie i Strykowie w 2023 roku.  Remonty realizowane są w ramach projektu „Budowa zintegrowanych węzłów multimodalnych wraz z budową i przebudową przystanków kolejowych na terenie województwa łódzkiego”. Jego koszt to blisko 50 mln zł netto. Projekt jest współfinansowany w 85 proc. ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020. Obejmuje również budowę nowego przystanku Pabianice Północ i przebudowę dworca Zduńska Wola.

reklama

Wartość inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. ze środków RPO woj. łódzkiego, to ok. 18 mln zł.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Najlepsze i unikalne treści ze Zgierza i okolicy

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama