Trwa drążenie tunelu średnicowego w Łodzi, potocznie zwanego łódzkim metrem. Tunel połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec. Na budowie podziemnej linii kolejowej powstają trzy podziemne przystanki: Łódź Polesie, Łódź Śródmieście oraz Łódź Koziny. Przez ścisłe centrum Łodzi będą jeździły pociągi regionalne i dalekobieżne – na osi wschód – zachód (przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska) i na osi północ – południe (przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna, Żabieniec).
Tunel średnicowy w Łodzi - jaki jest postęp prac?
Na razie wydrążono dwutorowy odcinek tunelu pomiędzy przystankiem Łódź Polesie a komorą przy ul. Odolanowskiej. Liczy on ponad kilometr. Efekty dotychczasowych prac zaprezentowano podczas spotkania z mediami w środę 25 stycznia. Przebicie ściany przez mniejszą maszynę - Faustynę - naprawdę robiło wrażenie.
- W kolejnym etapie Katarzyna będzie drążyła tunel dwutorowy pod centrum miasta w kierunku stacji Łódź Fabryczna. Mniejsza maszyna TBM, Faustyna drąży drugi jednotorowy tunel na odcinku od komory przy ul. Odolanowskiej do przystanku Łódź Koziny. Równolegle prowadzone są prace na budowie podziemnych przystanków Łódź Śródmieście, Łódź Polesie, Łódź Koziny - informował Rafał Wilgusiak zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zanim Katarzyna rozpocznie drążenie w kierunku Łodzi Fabrycznej, konieczne są prace przygotowawcze. Za kilka miesięcy prace związane z budową tunelu średnicowego w Łodzi powinny być na półmetku. Całość ma zakończyć na przełomie 2024 i 2025 roku. Tunel będzie liczył w sumie 7,5 km. Zadanie kosztuje 1,7 mld zł, z czego 1,4 mld zł koleje pozyskały z Unii.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.