Z okazji akcji promującej wpłatę 1,5% podatku na łódzki Klub Miłośników Starych Tramwajów zorganizowano przejazdy zabytkowym tramwajem.
Klub Miłośników Starych Tramwajów potrzebuje funduszy na ratowanie zabytków
Na ulice Łodzi w sobotę (15 lutego) wyjechał jeden z modeli, który jest pod opieką łódzkich miłośników. Mowa o tramwaju GT8N, który w ramach akcji kursuje na trasie Piotrkowska Centrum - dw. Łódź Żabieniec udekorowany świątecznymi lampkami.Pierwszy kurs tramwaju wyruszył o godzinie 14:42 z przystanku Centrum. Już od pierwszych chwil wzbudzał spore zainteresowanie wszystkich oczekujących na przystankach, wielu z nich czekało właśnie na ten przejazd.
- Widziałam na Facebooku klubu, że będzie szansa na taką przejażdżkę i specjalnie czekałam, aż przyjedzie
- mówi Natalia, pasażerka zabytkowego tramwaju.
- Lubię takie wycieczki zwłaszcza tramwajami, które już normalnie nie kursują. Cieszę się, że nawet w zimę jest na to szansa i nie trzeba czekać do lata na Łódzkie Linie Turystyczne
- dodaje Piotr, pasażer tramwaju.
Tramwaj kursuje na trasie Piotrowska Centrum przez Kościuszki, Zachodnią i Limanowskiego do krańcówki dworzec Łódź Żabieniec.
To właśnie na końcu tej trasy wielu sympatyków i miłośników zabytkowych pojazdów wykorzystuje kilkanaście minut przerwy na zrobienie zdjęć i wymianę wrażeń o przejażdżce.
Dlaczego warto przekazać 1,5% podatku KMST w Łodzi?
Do ratowania zabytkowych tramwajów zachęca Jakub Tarka, w Klubie Miłośników Starych Tramwajów od 2002 roku.
- Naszym celem dzisiaj jest pokazanie, że jest coś takiego jak Klub Miłośników Starych Miłośników i to właśnie nam można przekazać te 1,5%, a my zamienimy te środki w coś naprawdę dobrego i ratującego zabytki
- mówi Jakub Tarka, wieloletni prezes, a obecnie wiceprezes KMST w Łodzi.
Podczas przejazdów specjalnych np. w ramach WOŚP, Łódzkich Linii Turystycznych czy urodzin Łodzi widok zabytkowych pojazdów cieszy bardzo wielu. Niestety, ich utrzymanie i tym samym naprawa, aby dalej mogły jeździć sporo kosztuje.
- Kwota, której potrzebujemy to w zasadzie pozioma ósemka. Remonty zabytkowych pojazdów są drogie, od kilkuset tysięcy do kwot przekraczających 1,5 miliona zależnie od pojazdu. To są naprawdę gigantyczne środki, żeby zreanimować na przykład tramwaj, który przez kilkadziesiąt lat stał jako altanka i nie jeździł. Są też pojazdy, które są jeżdżą, ale wymagają pewnych napraw blacharsko-lakierniczych, napraw mechanicznych i elektrycznych. Mamy także pojazdy, które chcielibyśmy jeszcze pozyskać, i to też są kwoty od kilku tysięcy wzwyż.
Na liście zadań klubu znajduje się nie tylko utrzymanie zabytkowych tramwajów, ale także organizacja wystaw, promocja historii i, co dla wielu członków klubu jest oczkiem w głowie, utrzymanie Zajezdni Muzealnej Brus.
- Jeśli przekazujecie po raz pierwszy swoje 1,5% lub zmieniacie Organizację Pożytku Publicznego (OPP) i chcecie przekazać nam swoje złotówki, wyszukajcie: KLUB MIŁOŚNIKÓW STARYCH TRAMWAJÓW W ŁODZI, KRS nr 0000219490
- zachęca do wpłat KMST.
Zabytkowy pojazd będzie można spotkać na łódzkich ulicach do godziny 19:52. Z Piotrkowskiej odjedzie jeszcze o godz. 17:22 i 18:42, z Żabieńca natomiast o godz. 18:08 i 19:28. Szczegółowy rozkład jazdy dostępny na Facebooku klubu. Zeznanie podatkowe za 2024 można składać do 30 kwietnia 2025 roku.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.