reklama

Łódzkie. Jedna z najdłuższych linii tramwajowych Europy powraca?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: TuŁódź

Łódzkie. Jedna z najdłuższych linii tramwajowych Europy powraca? - Zdjęcie główne

Temat powrotu na tory linii tramwajowej 46, powraca jak bumerang. Ambicją zgierskiego ratusza jest przywrócenie, jednego z najdłuższych niegdyś połączeń tramwajowych Europy. Projekt ponownego uruchomienia linii zyskał już akceptację Urzędu Marszałkowskiego, który rozdziela unijne środki na inwestycje. | foto TuŁódź

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości ZgierzTemat powrotu na tory linii tramwajowej 46, powraca jak bumerang. Ambicją zgierskiego ratusza jest przywrócenie, jednego z najdłuższych niegdyś połączeń tramwajowych Europy. Projekt ponownego uruchomienia linii zyskał już akceptację Urzędu Marszałkowskiego, który rozdziela unijne środki na inwestycje.
reklama

Kiedy 46 wróci na tory? 

Mija pół roku od momentu, w którym projekt przywrócenia linii tramwajowej 46 zyskał akceptację Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi. Akceptacja wniosku oznacza otwartą drogą do pozyskania dofinansowania dla inwestycji, której wartość wyceniono na 90 milionów złotych. Z tej sumy Zgierz ma wyłożyć 15 proc. czyli 13,5 mln zł.

Oś projektu stanowi przebudowa trasy tramwajowej, w tym torów, trakcji, zasilania, przystanków na odcinku od os. Kurak do granic miasta na os. Proboszczewice. W pracach na pewno pomaga fakt, że część torowiska (do skrzyżowania z ul. Śniechowskiego) jest we względnie dobrym stanie po remoncie, który odbył się w latach 90.

W ramach projektu pomyślano też o budowie ciągów rowerowych z Kuraka do granicy z Łodzią, jednak ich realizacja ze względu na ograniczenia powierzchni (brak miejsca dla dróg rowerowych biegnących wzdłuż ulicy Łódzkiej) na razie wydaje się dość odległym pomysłem.

reklama

Renowacji ma zostać poddany blisko 4-kilometrowy odcinek. I nic nie wskazuje chwilowo na to, by w przyszłości został on wydłużony.

- W projekcie nie chcą partycypować gminy Zgierz i Ozorków, przez które również przebiega trasa, a jest to warunkiem niezbędnym do poprowadzenia inwestycji przez ich tereny – wyjaśniła Renata Karolewska, rzeczniczka zgierskiego ratusza w rozmowie z TuŁódź.

Lokalni samorządowcy wyjaśniają, że utrzymanie linii jest po prostu dla mniejszych gmin nie opłacalne, ze względu na małe zainteresowanie ze strony pasażerów. 

Powraca projekt powrotu linii 46. Od kiedy rusza?

- Mamy pozytywną ocenę Urzędu Marszałkowskiego, gdy tylko pojawią się środki, które możemy pozyskać na pewno o nie wystąpimy - wyjaśnia Renata Karolewska. 
A to oznacza rozpoczęcie inwestycji. 

reklama

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Najlepsze i unikalne treści ze Zgierza i okolicy

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama