1200 rowerów czwartej generacji, 120 stacji plus 30 kolejnych, choć już wirtualnych – to nie najważniejsze zmiany, które obowiązują od momentu powrotu rowerów publicznych w Łodzi.
Łódzki Rower Publiczny - o tym musisz pamiętać
Zmienił się także cennik i sposób płatności. W przeciwieństwie do poprzedniego operatora rower wypożyczymy podpinając kartę bankową do konta. W przypadku „błędnego” oddania roweru nalicza się opłata dodatkowa.Np. oddając rower na terenie całego fragmentu ul. Piotrkowskiej (od Piotrkowska Centrum do pl. Wolności) nie zapłacimy ani złotówki. Jeśli natomiast wypożyczymy go przykładowo na Piotrkowskiej, a będziemy chcieli oddać w innym miejscu, warto sprawdzić, gdzie jest najbliższa stacja dedykowana.
Oprócz możliwości oddania w strefie dedykowanej (strefa I) na mapie aplikacji Nextbike znajdziemy także punkty zwrotu roweru (strefa II) – na mapie zaznaczone na pomarańczowo. Koszt oddania takiego roweru w strefie II to 15 złotych.
Znacznie więcej, bo 200 zł zapłacimy, gdy oddamy rowerem poza obszarem zwrotu, ale w strefie użytkowania. Jeszcze więcej, bo 500 złotych wyniesie nas koszt oddania roweru poza strefą użytkowania – tyle samo zapłacimy również, gdy wypożyczenie roweru będzie dłuższe niż 12 godzin.
Za dewastacje roweru obciążeni możemy zostać kwotą 5000 złotych.
Opłaty za korzystanie z Łódzkiego Roweru Publicznego - ile możesz stracić? ile możesz zarobić?
W opłatach dodatkowych znajdziemy także opcję „zarobku”. Za każdy zwrot wolnostojącego roweru otrzymamy na nasze konto 5 złotych bonusu.
Aby uniknąć niepotrzebnych opłat dodatkowych, warto także zwrócić uwagę na kolor zarówno stacji, jak i naklejki na stojaku, przy którym chcemy oddać pojazd.
Rozpoczynając od stacji – musi być ona w tym samych barwach co naklejka na rowerze tj. różowo-czarna. Stojaki, takie jak np. przy wlocie w ul. Włókienniczą od strony Wschodniej, są już z inną naklejką - czarno-różową, co oznacza, że jest to strefa II.
Operator Łódzkiego Roweru Publicznego Nextbike ostrzega przed parkowaniem „łódzkich” rowerów na stacjach np. Łódzkiego Roweru Wojewódzkiego.
- Wiemy, że jest to podchwytliwe i łatwo pomylić się między różnymi systemami rowerowymi, dlatego przygotowaliśmy dla was krótką pomoc. Zwróćcie uwagę na kolor stacji – różowy to Łódzki Rower Publiczny. Kolor zielony to Rowerowe Łódzkie. Jeśli zaparkujecie różowy rower na zielonej stacji lub odwrotnie, zostanie naliczona opłata dodatkowa
- apeluje Nextbike Polska, operator Łódzkiego Roweru Publicznego.
Dla wielu użytkowników może być to szczególnie mylące, ponieważ w aplikacji Nextbike na terenie Łodzi wyświetlają się zarówno różowe, jak i niebieskie stacje – te drugie oznaczają stację rowerów wojewódzkich.
Szczególnie przy dworcu Łódź Fabryczna, od strony al. Rodziny Poznańskich bardzo dobrze widać, ilu użytkowników popełnia ten błąd. Przy stojakach na rowery wojewódzkie, zostało zaparkowanych sporo rowerów ŁRP – oznacza to dla wszystkich użytkowników opłatę dodatkową.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.