Tramwaje PESA Tramicus wyjechały na łódzkie ulice po raz pierwszy w 2008 roku. Jego zakup był związany z budową trasy Łódzkiego Tramwaju Regionalnego, który miał łączyć Łódź ze Zgierzem i Pabianicami. Główną zaletą nowych Tramicusów była niska podłoga, która wciąż jest obecna na wielu liniach łódzkiego MPK.
Tramicus MPK Łódź po gruntownej modernizacji
Gruntowną zmianę przeszedł jeden z takich tramwajów, który pochodzi z 2008 roku. Oprócz przeglądu i wymiany ważnych elementów układu pojazdu model został zbliżony wyglądem do tramwajów nowszych modelem PESA Swing. Przegląd i naprawę główną przeszły m.in. falowniki trakcyjne, przetwornice napięcia, klimatyzatory i układ mechaniczny hamulców tarczowych.Jedną z najważniejszych zmian dla podróżnych jest m.in. gruntowane odświeżenie wnętrza tramwaju i wymiana siedzeń.
- W ramach modernizacji wykonano także wymianę systemu poręczy. Dodatkowo poręcze pionowe wyposażono w lampki poprawiające ich widoczność dla osób słabowidzących. Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne zostało wymienione na nowe, wykonane w technologii LED. Modernizację przeszedł również system informacji pasażerskiej i monitoring
- informuje portal TuLodz.pl Piotr Wasiak, rzecznik MPK Łódź.
Pojazd zyskał nowe malowanie, które jest zbliżone wyglądem do innych tramwajów, m.in. kursujących po trasie W-Z. Spółka nie wyklucza kolejnych takich modernizacji.
- Na tę chwilę będziemy obserwowali efekty prototypowej modernizacji
- dodaje.
Zmodernizowany tramwaj wyjechał na ulice Łodzi i można go spotkać m.in. na linii 19.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.