Tzw. linia ozorkowska, czyli linia tramwajowa 46, przez wiele lat łączyła pętlę Zdrowie z pętlą przy ul. Cegielnianej w Ozorkowie. Przez wiele lat linię obsługiwała Międzygminna Komunikacja Tramwajowa, a następnie MPK Łódź. W 2017 linię wydłużono do krańcówki Stoki, a rok później ogłoszono całkowite zawieszenie linii. Jest szansa na jej powrót, jednak nie do Ozorkowa. O jakiej trasie mowa?
Czy do Zgierza powróci linia tramwajowa nr 46?
Mieszkańcy od lat zastanawiają się, czy linia nr 46 powróci na dawne tory. Podobnie było z linią 45, która od 16 marca kursuje między Łodzią a Zgierzem (linia nr 6 wróciła na dawną trasę do zajezdni na ul. Strykowskiej).
Prezydent Staniszewski powraca z temat tramwaju nr 46, który jednak zamiast do Ozorkowa miałby swoją krańcówkę na Proboszczewicach.
Jesteśmy po pozytywnej ocenie wniosku pn. "Rozwój transportu niskoemisyjnego na rzecz zrównoważonej mobilności miejskiej na terenie Zgierza". Jego szacowana wartość to 90 milionów złotych, z czego tylko 15% tej sumy będzie wkładem miasta.
- informuje Przemysław Staniszewski.
O powrocie tramwaju prezydent mówił już kilka lat temu, kiedy trasa została zlikwidowana. Teraz pojawiła się pozytywna opinia, że spełniono warunki formalne, by tramwaj ponownie pojawił się w Zgierzu. Nie jest to jednak decyzja ostateczna.
Tramwaj nr 46 miałby połączyć Proboszczewice z Łodzią
Trasa linii nr 46 miałaby zakończyć się na Proboszczewicach, gdzie nie ma wystarczającej ilości miejsca do stworzenia pętli. Z tego powodu, tramwaje, które obsługiwałyby tę linię, powinny być dwukierunkowe.
Planujemy przebudowę liniowej infrastruktury tramwajowej, w tym w zakresie układu torowego, sieci trakcyjnej, infrastruktury zasilającej na odcinku od węzła Kurak do Proboszczewic w Zgierzu wraz z peronami przystankowymi oraz niezbędną infrastrukturą drogową służącą poprawie funkcjonowania transportu publicznego lub przyczyniającą się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym w zakresie niezbędnej przebudowy skrzyżowań oraz prac odtworzeniowych w pasach dróg, jak również uwzględnienie buspasów na części modernizowanego odcinka.
- dodaje prezydent.
Poza stworzeniem infrastruktury koniecznej do przejazdu linii tramwajowej, w obrębie kluczowych przystanków miałyby pojawić się rowery miejskie oraz ciągi pieszo-rowerowe od węzła Kurak w kierunku granicy administracyjnej z Miastem Łódź.
Realizacja jest dopiero planem, który potrzebuje finansowania i odpowiednich zgód oraz porozumień.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.