reklama

Podróżni MPK Łódź kontra kontrolerzy. "Oskarżenia wobec kontrolerów w zdecydowanej większości się nie potwierdzają"

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Tomasz Śliwiński (archiwum)

Podróżni MPK Łódź kontra kontrolerzy. "Oskarżenia wobec kontrolerów w zdecydowanej większości się nie potwierdzają" - Zdjęcie główne

Czy kontrolerzy MPK Łódź powinni być lepiej kontrolowani? | foto Tomasz Śliwiński (archiwum)

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Łódź po godzinachPrzez ostatnie dwa lata kontrolerzy łódzkiego MPK wystawili ponad 85 tysięcy mandatów – w przypadku ponad 5300 opłat podróżni napisali odwołanie. Łódzki radny apeluje, że w ostatnim czasie liczba wzrosła do tego stopnia, że odwołania wyniosły 10% mandatów. Czy łódzcy kontrolerzy powinni mieć dodatkowy nadzór?
reklama

W ostatnich miesiącach w pojazdach łódzkiego MPK pojawiło się kilka nowości.

Kody QR, powrót do właściwego czasu ważności biletów i zmiana taryfy MPK Łódź

Wśród ostatnich zmian znalazły się przywrócenie obowiązywania właściwego czasu ważności biletów (tj. bilet 20-minutowy jest ponownie ważny 20 minut), przy drzwiach pojazdów pojawiły się także naklejki QR – to dzięki nim możemy skasować zakupiony wcześniej bilet, zmieniła się również taryfa biletowa.

- Pierwszą czynnością po wejściu do pojazdu powinno być skasowanie biletu, lub jego zakup w biletomacie i skasowanie. W przypadku biletów kupowanych w aplikacjach należy kupić je przed rozpoczęciem podróży, a następnie skasować za pomocą QR kodu od razu po wejściu do pojazdu. Zwłoka ze skasowaniem biletu może skutkować karą nałożoną przez kontrolera

reklama

- informuje MPK Łódź.

Wielu pasażerów podnosi, że kontrolerzy łódzkiego MPK są nie tylko nadgorliwi, ale i często przekraczają granice. Nie brakuje głosów, że ich praca powinna być bardziej sprawdzana.

Na apele i skargi ze strony mieszkańców reagują miejscy radni. Od miesięcy interpelacje w tej sprawie składa Tomasz Anielak, radny Prawa i Sprawiedliwości.

Czy praca kontrolerów MPK Łódź powinna być lepiej sprawdzana?

O nadgorliwości kontrolerów radny Anielak pisał do prezydent Hanny Zdanowskiej jeszcze w czerwcu 2024 roku.

- Pasażer wsiada do pojazdu i przystępuje do kasowania biletu za pomocą kasownika, lub aplikacji w telefonie. Od razu dochodzi kontroler, który stwierdza opóźnienie w kasowaniu, a w efekcie brak ważnego biletu. Kontroler wmawia takiemu pasażerowi, że bilet zakupiony za pomocą aplikacji powinien być skasowany przed wejściem do pojazdu, a więc powołuje się na nieprawdę

reklama

- pisze w interpelacji z czerwca 2024 r. Tomasz Anielak, radny PiS.

Ostatnia interpelacja radnego pochodzi z grudnia 2024 roku i dotyczy możliwości odwołania się przez trzy miesiące, gdzie sam monitoring jest przechowywany przez jedynie 14 dni. Kamery są często jedynym sposobem na udowodnienie, że podróżny w momencie otrzymania mandatu nie jechał bez biletu celowo.

- Samo pouczenie kontrolerów nie wystarczy, trzeba pilnie uruchomić kontrolę ich pracy

- pisze Tomasz Anielak w interpelacji z grudnia 2024 roku.

I dodaje:

- Twierdzenie, że odtworzenie monitoringu w pojazdach komunikacji miejskiej jest możliwe maksymalnie do 14 dni, gdy ukarany pasażer ma trzy miesiące na odwołanie, jest lekceważeniem mieszkańców poszkodowanych przez MPK.

reklama

Spór o pracę kontrolerów biletów w MPK Łódź

Na apel radnego odpowiedział Tomasz Piotrowski, wiceprezydent Łodzi. W odpowiedzi nie brakuje statystyk za lata 2023-2024 przy jednoczesnym podkreśleniu, że odwołania te nie dotyczą jedynie zakupu biletów przez aplikację.

- Informuję, że w okresie od 1 grudnia 2023 r. do 30 listopada 2024 r. kontrolerzy MPK-Łódź Sp. z o.o. nałożyli 85 241 opłat dodatkowych. Jednocześnie wobec 5 379 opłat złożono odwołanie, co stanowi 6,3% wszystkich wystawionych opłat w tym okresie. Należy jednak zaznaczyć, że odwołania te nie dotyczą wyłącznie sytuacji związanych z niewłaściwym zakupem biletu poprzez aplikacje mobilne

reklama

- pisze w odpowiedzi na interpelację Anielaka Tomasz Piotrowski, wiceprezydent Łodzi.

I dodaje:

- Podkreślam jednocześnie, że obowiązkiem kontrolerów jest m.in. ujawnianie osób podróżujących bez ważnego biletu, zaś każdy pasażer, który nie zgadza się z decyzją kontrolera, może się od niej odwołać.

Jak czytamy w odpowiedzi wiceprezydenta skargi i oskarżenia skierowane do kontrolerów w większości mają być nieprawdziwe.

- Wszystkie odwołania od opłaty dodatkowej są indywidualnie sprawdzane i weryfikowane, jednak w zdecydowanej większości przypadków oskarżenia wobec kontrolerów się nie potwierdzają

- podkreśla Piotrowski.

Wiceprezydent zapewnia, że gdy tylko dochodzi do łamania przepisów przez sprawdzających bilety to są wyciągane z tego konsekwencje – dodatkowo kontrolerzy przechodzą regularne szkolenia.

- Po raz kolejny wyjaśniam również, że praca kontrolerów jest na bieżąco nadzorowana. Każda ujawniona nieprawidłowość pociąga za sobą niezwłocznie konsekwencje służbowe zarówno wobec kontrolera, jak i każdego innego pracownika MPK-Łódź Sp. z o.o. Dodatkowo kontrolerzy przechodzą cykliczne szkolenia mające na celu podnoszenie ich kompetencji zawodowych

- podsumowuje Piotrowski.

reklama
reklama
Artykuł pochodzi z portalu tulodz.pl. Kliknij tutaj, aby tam przejść.
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Najciekawsze wiadomości ze Zgierza i powiatu zgierskiego w jednym miejscu. Codziennie ciekawe treści specjalnie dla Ciebie! Zobacz co się dzieje dziś w Zgierzu! Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama