Oddanie tego odcinka do ruchu ma poprawić warunki życia mieszkańców nie tylko Łodzi, ale również Zgierza, Pabianic, Konstantynowa Łódzkiego i Aleksandrowa Łódzkiego.
Łódź pierwszym miastem w Polsce. Nigdzie indziej nie ma jeszcze takiego rozwiązania
Dzięki inwestycji wyprowadzony zostanie tranzyt z tych miejscowości. Ma to także poprawić także warunki ruchu w zachodniej części Łodzi, ułatwiając kierowcom jadącym od strony Konina, Poddębic czy Warty dojazd do autostrad A1 i A2, a także drogi ekspresowej S8, bez konieczności wjeżdżania do miasta. Dzięki wybudowaniu drogi S14 Łódź wraz z aglomeracją będzie pierwszym miastem w Polsce z pełnym ringiem wykorzystującym autostradę i drogi ekspresowe.O tym, kiedy kierowcy pojadą ostatnim nowym odcinkiem drogi ekspresowej S14, który domknie obwodnicę miasta, mówił Piotr Gliński, który pojawił się w Aleksandrowie Łódzki. Jak się okazuje, stanie się to 19 lipca.
Po oddaniu drogi ekspresowej S14 ma się rozpocząć się budowa około kilometrowego dwujezdniowego odcinka drogi prowadzącej do DK91 oraz łącznic bezpośrednich do autostrady A2. Jak przyznała wicepremier Gliński, węzeł Emilia pierwotnie nie był planowany, ale teraz wydaje się, że jego budowa jest konieczna.
Węzeł Emilia połączy A2, S14 oraz DK91 w sposób bezkolizyjny. Program został podpisany. W tej chwili rozpoczynają się prace uzgodnieniowo-projektowe
- powiedział na spotkaniu z dziennikarzami.
To nie koniec drogowych inwestycji. Wkrótce budowa węzła Emilia
Maciej Zalewski, z GDDKiA przyznaje, że w pierwszej kolejności niezbędne będzie opracowanie koncepcji programowej w zakresie rozbudowy istniejącego już węzła Emilia.
Konieczne będą badania warunków geologicznych i prace archeologiczne, a także przygotowanie materiałów potrzebnych do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Inwestycję planujemy w systemie Projektuj i buduj. Przewiduje się, że wybór wykonawcy może nastąpić pod koniec przyszłego roku
- przyznaje i dodaje, że w ramach budowy II odcinka drogi ekspresowej S14 – węzeł Aleksandrów Łódzki – węzeł Emilia powstało tymczasowe połączenie komunikujące autostradę A2 z drogą ekspresową S14 i DK91. Wprowadzenie takiego rozwiązania, jak tłumaczy, pozwoliło na wyprowadzenie ruchu z centrum Zgierza, jednak w dalszej perspektywie czasowej może się ono okazać niewystarczające.
Celem przedsięwzięcia jest zatem zaprojektowanie, przebudowa i rozbudowa istniejącego węzła Emilia w taki sposób, aby zapewnić bezpośrednie powiązanie autostrady A2 z drogą S14. Będzie to wymagało budowy około kilometrowego dwujezdniowego odcinka drogi S14 do DK91 oraz łącznic bezpośrednich do autostrady A2. To rozwiązanie umożliwi sprawniejsze przeprowadzenie ruchu samochodowego na kierunku północ – południe w okolicy Łodzi oraz połączenie autostrady A2 z drogą ekspresową S8.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.