Mieszkańcy Głowna i Strykowa korzystający z kolei będą mieli do niej lepszy dostęp. Wybudowano kładki antypoślizgowe, z których każda ma 3 metry szerokości i 42 metrów długości.
Kładki na stacjach w Głownie i Strykowie zwiększyły dostępność do pociągów kursujących między Łodzią i Łowiczem. Mieszkańcy mają dogodne połączenie stacji z osiedlami po obu stronach linii kolejowej. Ponadto w Głownie i Strykowie powstały nowe parkingi dla samochodów, wiaty rowerowe i chodniki. Utrzymane zostaną obecne przejścia do peronów w poziomie szyn.
- informuje Rafał Wilgusiak z PKP PLK.
Finansowanie nowych kładek na stacjach w Głownie i Strykowie
Wybudowanie nowych kładek było częścią projektu „Budowa zintegrowanych węzłów multimodalnych wraz z budową i przebudową przystanków kolejowych na terenie województwa łódzkiego”.Wartość całego projektu to 50 mln zł, z czego 22 mln zostały przeznaczone na modernizację stacji i lepszy dostęp do kolei dla mieszkańców Głowna i Strykowa. Inwestycja jest częściowo finansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020.
Projekt obejmuje również budowę nowego przystanku Pabianice Północne i przebudowę dworca Zduńska Wola wraz z przyległym Placem Żelaznym.
- dodaje Rafał Wilgusiak.
W ramach projektu przebudowano budynek dworca w Zduńskiej Woli, a w Pabianicach budowany jest już pierwszy z dwóch peronów przystanku Pabianice Północne. Poza tym budowane są bezkolizyjne skrzyżowania i wiadukty drogowe, z których można już korzystać np. w Skierniewicach i Łowiczu. W tym roku do użytku powinny być oddane tunele drogowe pod linią kolejową w Andrespolu i Gałkowie.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.