reklama

Jak idzie budowa tunelu kolejowego pod Łodzią? Zobacz inwestycję z góry i z dołu [ZDJĘCIA]

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Jak idzie budowa tunelu kolejowego pod Łodzią? Zobacz inwestycję z góry i z dołu [ZDJĘCIA] - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
37
zdjęć

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Polska i Świat Trwa jedna z najważniejszych inwestycji kolejowych nie tylko w Łodzi, ale i w kraju. Już wkrótce tunel kolejowy pod miastem ma połączyć dworzec Łódź Fabryczna z dworcem Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec. Na trasie tunelu pojawiają się również nowe przystanki kolejowe.
reklama

Od kilku tygodni część prac prowadzonych jest m.in. przy skrzyżowaniu al. Kościuszki z Zieloną.

Budowa tunelu kolejowego pod Łodzią

To właśnie przy skrzyżowaniu al. Kościuszki z Zieloną ma powstać jeden z trzech przystanków kolejowych, które znajdą się pod ziemią. Będzie to „Łódź Śródmieście”, a dwa pozostałe to „Łódź Polesie” przy Manufakturze i „Łódź Koziny” przy Drewnowskiej/Kasprzaka.

Już niebawem prace przy al. Kościuszki wejdą w kolejny etap. Ruch tramwajowy zostanie przeniesiony na torowisko tymczasowe, a budowlańcy pojawią się na środku skrzyżowania.

Prace trwają także w innej części Łodzi, tuż przy Łódzkim Domu Kultury, który na czas prac przeniósł się na ul. Dowborczyków.

Jak idzie budowa tunelu kolejowego w Łodzi?

Pod koniec września PKP PLK informowały, że duża tarcza ma zaplanowany postój pod ul. Mielczarskiego.

-  Duża tarcza TBM po wykonaniu pierwszego ponad stumetrowego odcinka od przystanku Łódź Polesie w kierunku Łodzi Fabrycznej ma planowy postój we wcześniej przygotowanym bloku postojowym zlokalizowanym pod podwórkiem budynków na ul. Mielczarskiego 28/30. Wykonawca oczekuje na uzgodnienie przez miasto lokalizacji tzw. szachtów, których budowa jest konieczna dla wzmocnienia gruntu pod nieruchomościami na trasie tunelu pod centrum miasta. Niezbędne jest uzyskanie wymaganych zgód na ich wykonanie. PBDiM dąży do tego, aby maksymalnie ograniczyć utrudnienia dla mieszkańców

- poinformowała spółka.

Prace przy skrzyżowaniu al. Kościuszki – Zielona mają się zakończyć do końca 2024 roku.

- Realizacja tego etapu umożliwi dalszą budowę przystanku Śródmieście, w tym ścian szczelinowych i płyty stropowej. Roboty w rejonie ul. Zielonej i Kościuszki mają zakończyć się w drugiej połowie 2024 roku

- dodaje.

Pierwsze pociągi mają pojechać w 2025 roku.

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Artykuł pochodzi z portalu tulodz.pl. Kliknij tutaj, aby tam przejść.
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Najlepsze i unikalne treści ze Zgierza i okolicy

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama