Kilka dni temu sieć obiegła informacja na temat decyzji popularnych francuskich sieci handlowych o pozostaniu w Rosji oraz planach na nowe inwestycje i poszerzanie asortymentu. Choć lista firm, które zdecydowały się wycofać z rosyjskiego rynku jest długa, na ten moment nie znajdą się na niej Auchan, Leroy Merlin i Decathlon. Konsumenci wzywają do bojkotu marek, zarzucając im współpracę z agresorem oraz wykorzystywanie braku konkurencji na rynku. Profile wspomnianych firm w mediach społecznościowych zalała fala krytycznych komentarzy ze strony internautów.
„No cóż, mam cały dom do wyposażenia, to przynajmniej wiem gdzie tego NIE zrobię. Żegnam ozięble” – pisze jedna z użytkowniczek Instagrama pod ostatnim postem Leroy Merlin Polska.
„Bawcie się dobrze w Rosji. Unfollow”
„WSTYD. Może firma ta zyska klientów w Rosji, ale straci za to w Polsce i UE”
Po setkach podobnych komentarzy Leroy Merlin Polska za pośrednictwem Facebooka wydała komunikat w którym zapewnia, że nie ma wpływu na decyzje właściciela spółki.
„Drodzy, jako Leroy Merlin Polska mamy wpływ na to co robimy w Polsce, dlatego nasze działania koncentrują się na pomocy ofiarom wojny. Prowadzimy ją od początku kryzysu, wspierając pracowników Leroy Merlin Ukraina, a także innych uchodźców, którzy zwracają się do nas o pomoc. Każdego dnia, nasi pracownicy przyjmują do swoich domów uchodźców, a my wspieramy jednych i drugich finansowo. Na ten cel przeznaczamy 4,5 miliona złotych” – czytamy w oświadczeniu.
Firma poinformowała też, że część kwoty przeznacza na wsparcie organizacji pomocowych. Użytkownicy Facebooka nie wydają się jednak przekonani – pod postem pojawiły się kolejne komentarze podtrzymujące chęć bojkotu sieci.
Francuskie firmy zostają w Rosji. Auchan Polska wydał oświadczenie
Podobne głosy krytyki pojawiły się w mediach społecznościowych sieci Auchan Polska. Pod postami setki klientów wyrażają swoje niezadowolenie i oburzenie decyzją właścicieli firmy. Mimo deklaracji bojkotu jakie padają ze strony konsumentów sieć nie odniosła się do zarzutów, opublikowała jednak komunikat, w którym wymienia podjęte działania mające na celu pomoc Ukrainie.
„Poruszeni ogromem tragedii jaka dotknęła obywateli Ukrainy, już w pierwszych dniach konfliktu pracownicy Auchan Polska stanęli na wysokości zadania i okazali wielkie serce. Sklepy w całej Polsce rozpoczęły dobrowolne lokalne zbiórki na rzecz uchodźców. Te działania trwają i będą kontynuowane. Jesteśmy dumni z naszych pracowników, dziękujemy im za serce i dobroć jakie okazują uchodźcom” – czytamy w komunikacie dyrektora generalnego Auchan Retail Polska.
Mimo zapewnień o niesieniu pomocy przez polskie oddziały wspomnianych firm już teraz można dostrzec ogromny kryzys wizerunkowy, z jakim będą musiały zmierzyć się francuskie marki.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.