reklama
reklama

Tramwaj z Łodzi do Pabianic. Seniorka: "Jak dla mnie wszystkie mogłyby być niskopodłogowe" [zdjęcia]

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Joanna Chrzanowska

Tramwaj z Łodzi do Pabianic. Seniorka: "Jak dla mnie wszystkie mogłyby być niskopodłogowe" [zdjęcia] - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
49
zdjęć

Kurs z Łodzi do krańcówki przy ul. Wiejskiej trwa ponad 40 minut | foto Joanna Chrzanowska

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Polska i Świat Od 1 lipca z Łodzi do Pabianic można dojechać tramwajem. Linia nr 41 wróciła na trasę. W dni powszednie tramwaje kursują co 24 minuty. Jak oceniają powrót "41" pabianiczanie? Sprawdźcie.
reklama

Pierwszy tramwaj po przerwie wyruszył do Pabianic z pl. Niepodległości w Łodzi w sobotę 1 lipca o godz. 3.40. 

Pabianiczanie testują linię "41"

Kurs z Łodzi do krańcówki przy ul. Wiejskiej trwa ponad 40 minut. Z naszym obiektywem udaliśmy się właśnie na pętlę przy Wiejskiej. 

- Pierwszy raz będę jechać "41". Mieszkam w Łodzi, ale byłam u znajomych w Pabianicach - mówi pani Hanna, którą spotkaliśmy na pętli przy Wiejskiej.

Krystyna Grzybek mieszka na osiedlu Piaski w Pabianicach. Z powrotu "41" bardzo się cieszy, choć jest jedno "ale".

- Jak dla mnie wszystkie tramwaje mogłyby być niskopodłogowe. Mam słaby wzrok. Wchodzenie i schodzenie po schodach to dla mnie problem. Tramwajem jeżdżę do syna, odwiedzam też znajomą. Póki co jeżdżę tylko po Pabianicach. Ale muszę się wybrać do Łodzi. Gdy będę jechała na badania do szpitala Biegańskiego, to przesiądę się w 11B przy Ikei - mówi kobieta.

Dawid Kalinowski z kolei mieszka w centrum Pabianic. Na Piaski przyjeżdża do Warsztatów Terapii Zajęciowej.

- Wcześniej jeździłem autobusem, bo nie było wyboru. Teraz prawie codziennie jeźdżę tramwajem. Podróż jest przyjemna i ekspresowa - mówi pabianiczanin.

Z tramwajów korzystają też pabianiczanie pracujący w Łodzi.

- Mieszkam w Pabianicach, pracuję w Porcie Łódź - mówi Natalia Traczyk, którą spotkaliśmy na przystanku Zamkowa - Traugutta w Pabianicach. - Podróż do pracy zajmuje mi kilKa minut. Co prawda, gdy kursowała komunikacja zastępcza, miałam bliżej przystanek, szkoda, że autobusu też nie zostawili. Niemniej jednak torowiska, przystanki, tramwaje robią wrażenie. Jazda do pracy jest komfortowa, a liczba kursów taka, że da się ją dostosować do godzin pracy.

Przypomnijmy, że w ramach inwestycji przebudowano układ torowy, wzdłuż pojawiły się nowe słupy trakcyjne, powstały także przystanki. Zmodernizowano ponadto pętlę tramwajową przy ul. Wiejskiej w Pabianicach.  W centrum Pabianic utworzono także wspólny pas autobusowo-tramwajowy. Przystanki mają podwyższone perony, przy części z nich stanęły tablice informacyjne. Zadanie 

Projekt „Łódzki Tramwaj Metropolitalny: etap Pabianice – Ksawerów” kosztował ponad 170 mln zł. Blisko 100 mln zł to środki z Unii Europejskiej i budżetu państwa.

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Artykuł pochodzi z portalu tulodz.pl. Kliknij tutaj, aby tam przejść.
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Najlepsze i unikalne treści ze Zgierza i okolicy

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama