Proces likwidacji łódzkich zajezdni tramwajowych rozpoczął się ponad 10 lat temu. Ostatnie tramwaje z pętli Dąbrowskiego wyjechały w 2011 roku, a z pętli Helenówek rok później. Od tego czasu jedyne czynne zajezdnie, które zostały to Telefoniczna i Chocianowice.
W przypadku zajezdni przy ul. Pabianickiej doczekała się ona gruntowanej modernizacji, a uwagi na wciąż trwające tam prace wszystkie tramwaje zostały skierowane do zajezdni na Stokach.
Modernizacja zajezdni Helenówek w Łodzi
Kolejną zajezdnią odzyska swój dawny blask jest zajezdnia na Helenówku. Ostatnie tramwaje z tej zajezdni wyjechały na miasto ponad 10 lat temu. Przez lata stale niszczała, nie obsługiwała już ani jednego tramwaju, choć kiedyś była to sypialnia dla wielu łódzkich tramwajów. To właśnie w tej zajezdni stacjonowały popularne „helmuty” oraz kanciaki.Już wkrótce do ponad stuletniej zajezdni zostanie przeniesiony Zakład Techniki, który aktualnie mieści się przy ul. Tramwajowej.
- Nowoczesny Zakład Techniki będzie z pewnością stanowił dużą wartość dodaną dla funkcjonowania komunikacji miejskiej w Łodzi. Prowadzone będą tam zarówno naprawy bieżące pojazdów jak również modernizacje i remonty kapitalne tramwajów, a także renowacje wagonów historycznych
- mówił Adam Pustelnik, wiceprezydent Łodzi.
Zakład Techniki MPK Łódź pomaga naprawiać, modernizować i malować łódzkie tramwaje.
fot. Tomasz Śliwiński | Od lewej: Jan Skubisz, prezes firmy INKOMET, która wykona modernizację zajezdni, Zbigniew Papierski, prezes MPK Łódź oraz Adam Pustelnik, wiceprezydent Łodzi.
Nowoczesny zakład techniki MPK Łódź powstanie na Helenówku
Jak mówi prezes spółki to największa w historii MPK inwestycja w nieruchomość.
- To długo wyczekiwana inwestycja. Największa w historii MPK inwestycja w nieruchomość. Mamy doskonałą załogę wykształconą i przygotowaną do świadczenia bardzo specjalistycznych usług w zakresie remontów, napraw i modernizacji. Bez tego zakładu, bez tych ludzi nie bylibyśmy wstanie funkcjonować w ramach przewozów tramwajowych
– mówił Zbigniew Papierski, prezes MPK-Łódź.
Budynek hali na terenie starej zajezdni zostanie gruntownie zmodernizowany, ale zostaną zachowane jego zabytkowe elementy. Zmieni się również układ budynków, powstaną dwie nowe hale, które będą oddalone od wjazdu z ul. Zgierskiej.
Przemiana zabytkowej zajezdni Helenówek w nowoczesny zakład techniki kosztuje 129 milionów złotych, a inwestycja powinna zakończyć się do 2025 r.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.