reklama

Ma być łatwiej i bezpieczniej wyjechać z Łodzi. ”To nie jest melodia przyszłości”

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Tomasz Śliwiński

Ma być łatwiej i bezpieczniej wyjechać z Łodzi. ”To nie jest melodia przyszłości” - Zdjęcie główne

Robert Kolczyński, Hanna Zdanowska i Bartosz Domaszewicz | foto Tomasz Śliwiński

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości ZgierzAutostrada A1 i A2, drogi ekspresowe S8 i S14 oraz Trasa Górna – te inwestycje dla łódzkich kierowców są już ukończone. Dojazd jednak dla każdej z tych dróg to spore wyzwanie, łatwiej nie mają piesi i rowerzyści. Miasto zapowiada, że pierwszy remonty dróg wyjazdowych z Łodzi nadchodzą wielkimi krokami. Które najpierw?
reklama

Lista ulic do remontu lub całkowitej budowy jest bardzo ambitna i dotyczy każdej z czterech stron Łodzi.

Drogi wylotowe z Łodzi do ekspresówek i autostrad do remontu

Wkrótce swoje oblicze ma zmienić m.in. Szczecińska, Rąbieńska, kolejny fragment Maratońskiej oraz dwie w ostatnim czasie w coraz bardziej opłakanym stanie ulice Strykowska i Brzezińska.

reklama

- Wkrótce kończymy remont od Waltera Janke do dworca Łódź Kaliska, ale to, co jest bardzo ważne i o co też zabiegali mieszkańcy będziemy remontować również Maratońską na odcinku między Gimnastyczną a Golfową. Bardzo ważną i wyczekiwaną  przez łodzian inwestycją jest przede wszystkim Strykowska, której remont zaczynamy w tym roku, która umożliwi nam dojazd do skrzyżowania autostrad A1 i A2 i Brzezińska, którą będziemy robić od rynku Nowosolnej do A1.

- mówi Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi.

Jak mówi dyrektor z departamentu rozwoju łódzkiego magistratu, położenie nacisku na transport to klucz do tego, aby Łódź się rozwijała.

reklama

- Czym byłby ring autostradowy wokół Łodzi, gdyby nie można było swobodnie i bez problemu z niego korzystać? 

- pyta Robert Kolczyński, dyrektor Departamentu Strategii i Rozwoju Urzędu Miasta Łodzi.

I dodaje:

- Połączenia komunikacyjne to lepszy rozwój gospodarczy naszego miasta. W związku z tym na ten transport musimy stawiać, aby gospodarka Łodzi się rozwijała, by mieszkańcy, korzystając z tej funkcjonalności chętnie w Łodzi mieszkali, mając możliwość korzystania z dojazdów do najbliższych tras szybkiego ruchu

reklama

W ramach przebudowy ulic wyjazdowych z Łodzi zainwestowane zostaną setki milionów – na początek ulica Szczecińska.

- To jest 25 km nowych ulic. Jest to koszt 430 milionów złotych, z czego około 10 km już wykonaliśmy za kwotę 140 milionów złotych. To nie jest melodia przyszłości. To nie jest czcza obietnica. To są już podpisane umowy, to są kontrakty, które jak choćby na ulicę Szczecińską, na której prace budowlane rozpoczną się na przełomie maja i czerwca 2024 r.  

- dodaje.

reklama

Rusza remont ulicy Szczecińskiej w Łodzi

Niebawem ma zostać także zorganizowane specjalne spotkanie dla mieszkańców remontowanych ulic Szczecińskiej i Rąbieńskiej, na którym podane zostaną szczegóły tych inwestycji.

- W najbliższych tygodniach będziemy organizowali spotkanie informacyjne dla mieszkańców tego terenu, żeby powiedzieć, jak będą wyglądały objazdy, jak będą przebiegały prace, jaki jest dokładny harmonogram, zainteresowanie mieszkańców tą inwestycją jest bardzo duże i bardzo oczekiwane

- zapowiada Bartosz Domaszewicz, Koalicja Obywatelska.

Nowe inwestycje w drogi i infrastruktur drogową to bez wątpienia poprawa zarówno komfortu, jak i bezpieczeństwa. Nie wszędzie jednak uda się poprawić te dwie rzeczy od razu, ponieważ nie wszędzie pojawią się chodniki, drogi dla rowerów lub ciągi pieszo-rowerowe. Na początek ulgę mają poczuć kierowcy.

Czy miasto zapomniało o pieszych i rowerzystach podczas ważnych inwestycji? "Absolutnie nie"

Mimo tego miasto zapewnia, że zarówno o „pieszych, jak i innych uczestnikach ruchu” nie zapomina.

- Absolutnie nie zapominamy o pieszych, nie zapominamy o innych uczestników ruchu drogowego, projektujemy pozostałe, także drogi rowerowe i remonty. Etapowość prac wynika z tego, że część możemy rozpocząć w ramach remontu możemy zacząć od razu, natomiast drogi rowerowe czy też chodniki tam, gdzie ich nie ma, wymagają zaprojektowania. To wymaga czasu i pracy. W związku z tym będziemy wracać na te wyremontowane ulice z wyremontowanym jezdniami, aby dobudowywać chodniki i drogi rowerowe. Takie podejście jest zdecydowanie lepsze, albowiem po pierwsze możemy to etapować, po drugie nie musimy czekać na ostateczne zdobycie wszelkich dokumentacji, tylko możemy już po trochu w każdym roku na danej ulicy poprawiać komfort dla mieszkańców

- zauważa Robert Kolczyński.

- Jeżeli chodzi o ulicę Brzezińską na odcinku od Nowosolnej do ronda Fichnego wszystkie te fragmenty chodników, które obecnie istnieją będą wyremontowane w ramach wyremontowania nawierzchni. Wszędzie tam, gdzie ich nie ma będą zaprojektowane i wybudowane. W tym roku będzie odbywało się projektowanie, w przyszłym roku dowiążemy wszystkie istniejące do nowo wybudowanych fragmentów chodników. Dokładnie to samo będzie na Strykowskiej. Będziemy starali się wygospodarować środki, aby już w przyszłym roku je dokończyć

- zapewnia dyrektor Departamentu Strategii i Rozwoju Urzędu Miasta Łodzi.

fot. UMŁ

Jedną z ważnych inwestycji drogowych, która ma powstać w najbliższych latach w Łodzi jest także wschodnia obwodnica Łodzi.

reklama
reklama
Artykuł pochodzi z portalu tulodz.pl. Kliknij tutaj, aby tam przejść.
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Najlepsze i unikalne treści ze Zgierza i okolicy

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama