reklama

Pierwsze dni funkcjonowania nowego systemu w pojazdach MPK Łódź. Jak sprawdzają się kody QR?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Tomasz Śliwiński (archiwum)

Pierwsze dni funkcjonowania nowego systemu w pojazdach MPK Łódź. Jak sprawdzają się kody QR? - Zdjęcie główne

fotografia poglądowa | foto Tomasz Śliwiński (archiwum)

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości ZgierzDokładnie od wtorku 1 października wszystkie bilety elektroniczne, oprócz tego, że najpierw należy je zakupić, trzeba skasować przez specjalny kod QR. Naklejki z kodami pojawiły się we wszystkich autobusach i tramwajach. Jak oceniają to rozwiązanie podróżni i internauci?
reklama

Łódź dołączyła do miast, w których funkcjonuje system kasowania biletów elektronicznych za pomocą kodu QR – podobne rozwiązanie funkcjonuje w Warszawie oraz Katowicach.

Nowy system kasowania biletów elektronicznych w pojazdach MPK Łódź

Wprowadzenie nowego systemu to odpowiedź na liczne uwagi o poprzednim schemacie zakupu i kasowania biletów z aplikacji mobilnych. Wielu podróżnych miało spore wątpliwości czy bilet „w komórce” powinno się zakupić jeszcze na przystanku, w trakcie podjazdu pojazdu, czy może dopiero gdy wejdziemy do pojazdu.

Efektem były spory z kontrolerami biletów, a także apele o usprawnienie systemu kasowania biletów elektronicznych.

Nowy system funkcjonuje od 1 października i dotyczy zakupu biletów elektronicznych, czyli przez aplikacje mobilne banków lub aplikacji wspomagających podróżowanie po mieście np. zBiletem lub jakdojade.

reklama

Naklejki z kodami pojawiły się w każdym autobusie i tramwaju, tuż przy drzwiach pojazdu. Nowy system obowiązuje zarówno na liniach normalnych miejskich, jak i poza granice Łodzi. Kody QR pojawiły się także w liniach tramwajowych 41 (do Pabianic), 43 (do Konstantynowa) oraz 45 (do Zgierza).

Pierwsze dni z kodami QR w tramwajach i autobusach MPK Łódź?

Jak przebiegły pierwsze dwa dni od wprowadzenia nowego systemu? 

- Pierwsze dwa dni funkcjonowania kodów QR minęły bez większych problemów. Operatorzy wdrożyli nowe rozwiązanie zgodnie z planem. Mieliśmy kilkanaście telefonów dotyczących nowego systemu, ale były to przede wszystkim pytania dotyczące szczegółów jego funkcjonowania

reklama

- mówi Piotr Wasiak, rzecznik prasowy MPK Łódź.

I dodaje:

- Cały czas zbieramy także opinie i sugestie dotyczące umiejscowienia kodów QR.

O wrażenie z pierwszych dni z kodami QR w autobusach i tramwajach MPK Łódź spytaliśmy również naszych czytelników.

Na facebookowym profilu TuLodz.pl pojawiła się sonda z pytaniem „Jak oceniasz nowy system kasowania biletów elektronicznych w tramwajach i autobusach MPK Łódź”.

reklama

Jak nowy system kasowania biletów MPK Łódź oceniają internauci?

Głosy można było oddawać za pomocą reakcji pod postem. Do wyboru były opcje: bardzo dobrze, dobrze, źle i bardzo źle.

Najwięcej głosów (w momencie publikacji tekstu było to 28) zgromadziła opcja bardzo źle. Na drugim miejscu opcja „bardzo dobrze” z wynikiem 6 i na miejscu trzecim opcja „dobrze” z wynikiem 3. Łącznie oddano 37 reakcji.

Jak komentują nowe rozwiązanie internauci? 

- Bardzo dobre rozwiązanie. W Warszawie jest tak od lat i nikt nie ma z tym problemu

- pisze pan Krzysztof.

- Beznadzieja, co to za różnica czy kupując bilet był skasowany, czy tak jak teraz trzeba dodatkowo kasować

reklama

- uważa pan Tomasz.

- Na szczęście nie muszę być zdany na nasze "cudowne" MPK

- pisze pan Marcin.

Aby sprawdzić, jak wygląda korzystanie z systemu kodów QR w praktyce postanowiliśmy się wybrać sami w podróż.

Co mówią pasażerowie łódzkiego MPK o kodach QR?

Test, czy nie brakuje naklejek z kodami oraz czy działają aplikacje z opcją skasowania biletu przez kod QR przeprowadziliśmy w liniach tramwajowych 8, 9, 11, 15, 19, 45 oraz w autobusach linii 57, 59, 86, 96 oraz Z13.

W każdym pojeździe, który podjechał na danej linii naklejek z kodami QR nie brakowało. Znajdują się one przy każdych drzwiach, a podróżni korzystający z tego rozwiązania przygotowują się do skanowania kodu już na wejściu.

- U nas w Warszawie to działa bardzo dobrze. Dla mnie w sumie spoko, że Łódź też ma takie coś. Póki co, problemów z tym nie miałam

- mówi Natalia, studentka Uniwersytetu Łódzkiego, pasażerka linii 96.

- Bilet kupiłam jeszcze w domu, a zeskanowałam, tak jak pan sam widział, jak wchodziłam do autobusu. Apka złapała mi kod QR od razu, bez problemu. Dobrze, że nie trzeba stać i się męczyć ze złapaniem tej naklejki

- dodaje pani Beata, pasażerka autobusu linii Z13.

reklama
reklama
Artykuł pochodzi z portalu tulodz.pl. Kliknij tutaj, aby tam przejść.
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Najlepsze i unikalne treści ze Zgierza i okolicy

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama