reklama

Kierowcy, szykujcie portfele! Pierwszy odcinkowy pomiar prędkości w mieście, dziewiąty w regionie

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Inspekcja Transportu Drogowego

Kierowcy, szykujcie portfele! Pierwszy odcinkowy pomiar prędkości w mieście, dziewiąty w regionie - Zdjęcie główne

Do czerwca przyszłego roku w całym kraju pojawią się 43 urządzenia do odcinkowego pomiaru prędkości | foto Inspekcja Transportu Drogowego

reklama
Udostępnij na:
Facebook
ŁódzkieTemat odcinkowego pomiaru prędkości w Łodzi był znany od dawna, ale dopiero teraz urządzenie zostało zamontowane i już w listopadzie zacznie działać. Pierwszy w mieście OPP stanie na ul. Chocianowickiej, na odcinku między ul. Pabianicką a ul. Nad Dobrzynką. To dziewiąty taki punkt w regionie.
reklama

- System zostanie włączony w tryb rejestracji w ciągu najbliższych dwóch, trzech tygodni. O dokładnym terminie będziemy informować na naszym profilu Bezpiecznienadrogach (https://www.facebook.com/Bezpiecznienadrogach) - przyp. red.

- poinformował nas Główny Inspektorat Transportu Drogowego.

Jak działa odcinkowy pomiar prędkości?

OPP nie łapie kierowców w pojedynczym punkcie jak klasyczny fotoradar. Rejestruje średnią prędkość na całym odcinku drogi. Kamery przy początku i końcu odcinka mierzą czas przejazdu i numery rejestracyjne pojazdów. Jeśli średnia prędkość przekroczy dopuszczalną wartość, kierowca otrzyma mandat.

W odróżnieniu od fotoradarów, OPP działa dyskretnie, bez błysku flesza. Kierowca nie zostaje „pstryknięty” w pojedynczym punkcie. Jedynym ostrzeżeniem jest znak D-51a („Automatyczna kontrola średniej prędkości”) ustawiony na początku odcinka.
Na jego końcu znajduje się znak D-51b, oznaczający „Koniec automatycznej kontroli średniej prędkości”. Jeśli znak zostanie przeoczony, kierowca może nie wiedzieć, że jego średnia prędkość jest monitorowana, aż do momentu otrzymania ewentualnego mandatu.

reklama

Gdzie już mierzą?

Systemy OPP działają w Polsce od 2015 roku. Obecnie w województwie łódzkim funkcjonuje osiem takich odcinków:

  • Złota, gm. Głuchów (DK72) - długość odcinka pomiarowego 3 km / ograniczenie - 50 km/h
  • Bychlew, gm. Pabianice (DK485) - 2 km / 50 km/h
  • Biała Pierwsza, gm. Biała (DK74) - 4 km / 50 km/h
  • Tomaszów Mazowiecki (DK48) - 2 km / 50 km/h
  • Siemionki - gm. Lubień Kujawski (A1) - 14 km / 140 km/h (osobowe), 80 km/h (ciężarówki)
  • Dobroń-Petrykozy - (S14) - 5 km / 120 km/h
  • Kluki (DK74) - 1,5 km / 50 km/h
  • Mokra Prawa (DK70) - 2,5 km / 50 km/h
Do czerwca 2026 roku w całym kraju powstanie 43 nowych odcinków, a system CANARD będzie nadzorował ponad 670 km dróg.

reklama

W województwie łódzkim planowane są trzy kolejne OPP na A1: między węzłami Kamieńsk-Radomsko, Piotrków Trybunalsk-Kamieńsk oraz Kutno-Piątek.

 

reklama
reklama
Artykuł pochodzi z portalu tulodz.pl. Kliknij tutaj, aby tam przejść.
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo