- System zostanie włączony w tryb rejestracji w ciągu najbliższych dwóch, trzech tygodni. O dokładnym terminie będziemy informować na naszym profilu Bezpiecznienadrogach (https://www.facebook.com/Bezpiecznienadrogach) - przyp. red.
- poinformował nas Główny Inspektorat Transportu Drogowego.
Jak działa odcinkowy pomiar prędkości?
OPP nie łapie kierowców w pojedynczym punkcie jak klasyczny fotoradar. Rejestruje średnią prędkość na całym odcinku drogi. Kamery przy początku i końcu odcinka mierzą czas przejazdu i numery rejestracyjne pojazdów. Jeśli średnia prędkość przekroczy dopuszczalną wartość, kierowca otrzyma mandat.
W odróżnieniu od fotoradarów, OPP działa dyskretnie, bez błysku flesza. Kierowca nie zostaje „pstryknięty” w pojedynczym punkcie. Jedynym ostrzeżeniem jest znak D-51a („Automatyczna kontrola średniej prędkości”) ustawiony na początku odcinka.
Na jego końcu znajduje się znak D-51b, oznaczający „Koniec automatycznej kontroli średniej prędkości”. Jeśli znak zostanie przeoczony, kierowca może nie wiedzieć, że jego średnia prędkość jest monitorowana, aż do momentu otrzymania ewentualnego mandatu.
Gdzie już mierzą?
Systemy OPP działają w Polsce od 2015 roku. Obecnie w województwie łódzkim funkcjonuje osiem takich odcinków:
- Złota, gm. Głuchów (DK72) - długość odcinka pomiarowego 3 km / ograniczenie - 50 km/h
- Bychlew, gm. Pabianice (DK485) - 2 km / 50 km/h
- Biała Pierwsza, gm. Biała (DK74) - 4 km / 50 km/h
- Tomaszów Mazowiecki (DK48) - 2 km / 50 km/h
- Siemionki - gm. Lubień Kujawski (A1) - 14 km / 140 km/h (osobowe), 80 km/h (ciężarówki)
- Dobroń-Petrykozy - (S14) - 5 km / 120 km/h
- Kluki (DK74) - 1,5 km / 50 km/h
- Mokra Prawa (DK70) - 2,5 km / 50 km/h
W województwie łódzkim planowane są trzy kolejne OPP na A1: między węzłami Kamieńsk-Radomsko, Piotrków Trybunalsk-Kamieńsk oraz Kutno-Piątek.
Komentarze (0)