reklama

Urzędnicy zapukają do drzwi mieszkańców Zgierza. O co chodzi?

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Karolina Wolska/poglądowe

Urzędnicy zapukają do drzwi mieszkańców Zgierza. O co chodzi? - Zdjęcie główne

Urzędnicy dostarczą dokumenty do mieszkańców Zgierza | foto Karolina Wolska/poglądowe

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości ZgierzMieszkańcy Zgierza mogą spodziewać się nietypowych wizyt – do ich drzwi zapukają urzędnicy z decyzjami podatkowymi. Wysyłka dokumentów pocztą może kosztować nawet kilkanaście złotych za przesyłkę, a w skali całego miasta generowałoby to ogromne koszty. Dlatego urząd korzysta z tańszego i pewniejszego rozwiązania. Decyzje podatkowe są dostarczane osobiście przez pracowników urzędu.
reklama

20 tysięcy dokumentów do doręczenia

Według informacji przekazanych przez Urząd Miasta Zgierza, osobiste doręczenia obejmą decyzje dotyczące podatku od nieruchomości, podatku rolnego oraz leśnego. Szacuje się, że w tym roku urzędnicy dostarczą dokumenty do około 20 tysięcy podatników.

Wdrożenie nowego systemu informatycznego oraz trwająca migracja danych spowodowały opóźnienia, dlatego doręczenia rozpoczęły się później niż w latach ubiegłych.

Pracownicy magistratu będą pukać do drzwi mieszkańców od poniedziałku do soboty, maksymalnie do godziny 20. Odbiorca będzie musiał potwierdzić odbiór dokumentu własnoręcznym podpisem. W przypadku nieobecności decyzja może trafić do dorosłego domownika.

Urzędnicy nie pobierają opłat – jedynie dostarczają dokumenty

Osobiste doręczanie decyzji podatkowych przez urzędników to nie tylko oszczędność dla miasta, ale także sposób na przyspieszenie procedury. Przesyłka polecona może kosztować od kilku do nawet kilkunastu złotych, co w przypadku 20 tysięcy decyzji oznaczałoby wydatki rzędu kilkuset tysięcy złotych. W dobie oszczędności każda złotówka ma znaczenie.

reklama

Decyzje podatkowe powinny zostać dostarczone przed końcem lutego, ale w tym roku mieszkańcy mogą spodziewać się ich odbioru nieco później, nawet do końca marca. Jeśli dokument dotrze po 28 lutego, obowiązek zapłaty podatku nastąpi w ciągu 14 dni od momentu jego doręczenia, więc.

Urzędnicy podkreślają, że nie są upoważnieni do pobierania żadnych opłat – wszelkie płatności należy uiszczać w wyznaczonych punktach lub przelewem na konto urzędu. Magistrat apeluje do mieszkańców o cierpliwość i wyrozumiałość w tym okresie.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo