W poniedziałek 1 lipca, po 5 latach przerwy wróciła linia 43 łącząca Łódź i Konstantynów Łódzki. Zgodnie z zapowiedzią urzędników miejskich tramwaje mają pokonywać trasę między Łodzią a Konstantynowem (skrzyżowanie alei Włókniarzy i ulicy Legionów-plac wolności w Konstantynowie) w zaledwie 23 minuty. Jeździć będą wyjątkowo często, bo 4 razy w ciągu godziny (co kwadrans).
Pierwszy odjazd tramwaju linii 43 zaplanowano w poniedziałek o godz. 3:15. Ostatni na godzinę 23:49. Przejazdy mają być wyjątkowe - zapewniają urzędnicy. Dlaczego?
- Dla rannych ptaszków i nocnych marków, zaplanowany został specjalny przejazd z przewodnikiem. Po trasie linii 43 spotkamy wiele atrakcyjnych miejsc na Zdrowiu i Błoniach, jak Aquapark „Fala”, Orientarium, Ogród Botaniczny, Zajezdnia Muzealna
Brus, czy majątek na Brusie. Na pasażerów czekać będą też dodatkowe prezenty – informuje ratusz.
Linie do Konstantynowa Łódzkiego uruchomiono w 1910 r.
- Wiosną 2019 r. ze względu na stan techniczny wstrzymano ruch - informuje ratusz. - 1 lipca tramwaje ponownie zagoszczą na trasie. Przywrócenie ruchu wymagało przeprowadzenia kompleksowej modernizacji linii o długości 7 km. Po stronie Łodzi wykonano odcinek niemal 3 km torowisk i sieci trakcyjnej, 3 mostki, 3 pary przystanków oraz podstację trakcyjną zasilającą sieć linię tramwajową do Konstantynowa Łódzkiego.
Kiedy ruszy linia 46?
Tymczasem mieszkańcy Zgierza i Ozorkowa, z napięciem czekają na przywrócenie kultowej linii 46. Najdłuższa linia tramwajowa w Polsce i jedna z najdłuższych w Europie przestała kursować ponad 6 lat temu. Powodem był fatalny stan torowiska i trakcji elektrycznej.
- Przyznaję, że ten tramwaj bardzo by się nam przydał - mówi jedna z mieszkanek Sokolnik znajdujących się w połowie drogi między Zgierzem a Ozorkowem. – Są co prawda autobusy, ale tramwaj miał swój urok, poza tym z perspektywy czasu muszę przyznać, że rzadziej się spóźniał.
Na początku tego roku władze miasta poinformowały o przygotowaniach do powrotu linii tramwajowej 46, ale tylko do granic Zgierza. Pomóc w tym ma dotacja. Wartość inwestycji oszacowane na około 90 milionów złotych a wniosek miał otrzymać pozytywną rekomendację.
Podstawą projektu jest przebudowa linii tramwajowej na odcinku około 3,8 km, do granic miasta. Modernizacji ulec mają: układ torowiska, sieć trakcyjna, zasilanie przystanków na odcinku od osiedla Kurak do Proboszczewic.
Czy 46 wróci kiedyś na swoją starą linię aż do Ozorkowa? Tego jeszcze nie wiadomo. Działanie wymagałoby partycypacji w kosztach remontu ze strony lokalnych samorządów.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.