Koniec remontu linii tramwajowej między Zgierzem a Łodzią. Niedługo znikną korki na DK 91
Wygląda na to, że remont linii tramwajowej 45 jest już na ostatniej prostej. Końcowy etap inwestycji zakłada regulację sieci trakcyjnej, sygnalizacji na odcinku jednotorowym i elektronicznym systemie informacji pasażerskiej.– Po zgierskiej stronie inwestycji trwają właśnie ostatnie prace wykończeniowe na nowych przystankach, gdzie ustawiane są wiaty, barierki zabezpieczające a także elektroniczne tablice informacyjne – informuje Prezydent Miasta Zgierza Przemysław Staniszewski. – Poważnym wyzwaniem dla wykonawcy będzie uruchomienie trakcji elektrycznej. Mamy na tej trasie podstację wyposażoną w nowoczesne urządzenia do przekształcania i rozdziału energii elektrycznej. Można ją będzie łatwo obsługiwać czy monitorować. Ta podstacja wymaga jednak pewnego czasu, by od momentu jej uruchomienia i włączenia prądu zaczęła poprawnie funkcjonować. Dla bezpieczeństwa pasażerów musimy ją dobrze przygotować a potem sprawdzić.
Prace prowadzone są terminowo zarówno po zgierskiej, jak i łódzkiej stronie inwestycji. W Łodzi pozostała już tylko instalacja złączek torowiska. Trudno powiedzieć, czy od pierwszego dnia kursów tramwaju na zmodernizowanej trasie czynna będzie pętla tramwajowa przy ul. Północnej w Łodzi.
- Jeśli w dniu inauguracji linii krańcówka będzie czynna, będziemy mogli z niej korzystać i odtworzyć tramwaj nr 45 w dawnym przebiegu. Jeśli natomiast będzie to niemożliwe, wtedy zapewne skorzystamy z łódzkiej propozycji tymczasowego przedłużenia do Zgierza linii 6 czy 11 – tłumaczy prezydent Zgierza.
Jeśli ostatnie prace remontowe nie napotkają niespodziewanych trudności, tramwaj powinien zacząć kursować jeszcze w grudniu tego roku.
Modernizacja linii tramwajowej Zgierz-Łódź. Przy okazji inwestycji zrealizowano też inne plany remontowe
17 lutego 2020 roku podpisano umowę dotyczącą remontu linii tramwajowej między Zgierzem a Łodzią. W ramach współfinansowanej z unijnych środków inwestycji wyremontowano również dwa mosty w Zgierzu – tramwajowy i drogowy nad rzeką Wrząca. Prace remontowe objęły także część DK 91.Dodatkowo zaplanowano również utworzenie systemu rowerowego Bike&Ride oraz parkingów dla samochodów Park&Ride w pobliżu węzłów przesiadkowych.
POLECAMY: Wyburzą wiadukty na Przybyszewskiego. Czekają nas (przynajmniej) dwa lata poważnych utrudnień
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.