Tramwaj linii nr 45 wrócił na dawne tory 16 marca 2024 roku, co spotkało się z dużym sprzeciwem ze strony mieszkańców. Dotychczasowa trasa pozwalała na większą ilość przesiadek, a to niejedyny powód niezadowolenia.
Nisko i wysoko podłogowe tramwaje w Zgierzu
Obecnie linia nr 45 MPK Łódź jest jedyną, jaka dojeżdża do Zgierza. Na przestrzeni lat wprowadzono wiele zmian, które były spowodowane m.in. remontami w Łodzi. Wcześniej linia nr 6 MPK Łódź na swojej trasie zatrzymywał się m.in. przy Manufakturze czy przy na Piotrkowskiej Centrum.Teraz jeździ swoją dawną trasą do Zajezdnii Telefoniczna, tym samym zatrzymuje się na początku ulicy Piotrkowskiej (Plac Wolności) i omija Manufakturę, o „Stajni Jednorożców” nie wspominając.
Mimo apelu ze strony podróżnych trasa nie ulegnie zmianie.
Pogorszenie komfortu podróży tramwajem ze Zgierza do Łodzi
Podróżni o pogorszeniu komfortu jazdy informowali od pierwszych dni powrotu linii nr 45. MUK Zgierz zwrócił się do ZDiT o zmianę nie tylko trasy, ale także zwiększenie taboru niskopodłogowego.
Zwracamy się z prośbą o skierowanie taboru niskopodłogowego, w oparciu o ustalenia, jakie funkcjonowały w przypadku kursowania linii tramwajowej nr 6 do 15.03.2024 r. […] Ponadto prosimy o rozważenie poprowadzenia linii nr 45 bezpośrednio do Piotrkowska/Centrum przez Zachodnia/Manufaktura.
- wystosował MUK Zgierz w marcu 2024 roku.
Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi nie przychylił się do zmiany trasy tramwaju linii 45 MPK Łódź, argumentując, że dotarcie m.in. do manufaktury czy Piotrkowska Centrum jest możliwe dzięki przesiadkom, m.in. na przystanku Zgierska / Helenówek.
Należy zaznaczyć, że w Mieście Łodzi siatka połączeń lokalnego transportu zbiorowego nie gwarantuje bezpośrednich połączeń z każdego miejsca do każdego dowolnego.
- dodaje ZDiT.
Odpowiedziano także na pytanie o potrzebę taboru niskopodłogowego, który dojeżdża z Łodzi do Zgierza.
Po skierowaniu linii 6 do pętli Doły konieczna była zmiana przydziału taborowego na tramwaje dwukierunkowe. Jednocześnie tabor dotychczas obsługujący linię 6 musiał być skierowany na inne linie.
- przekazuje ZDiT.
Rekompensatą ma być więcej tramwajów niskopodłogowych.
Na podstawie Państwa pisma, podjęte zostały następujące decyzje: od dnia 6 maja 2024 r., w dni robocze i soboty, do obsługi linii 45 skierowany zostanie dodatkowo jeden tramwaj niskopodłogowy. Wówczas niespełna co drugi kurs będzie obsługiwany taborem niskopodłogowym. Należy zaznaczyć, że podobne rozwiązanie stosowane jest również na innej linii tramwajowej podmiejskiej, tj. na linii 41.
- informuje ZDiT.
Komentarze (0)