Początkowo wprowadzono ruch wahadłowy, który znacznie spowalniał ruch i powodował zatory na ulicy 1 Maja. Od początku czerwca sytuacja się zmieniła i ruch odbywa się w jednym kierunku.Ruch tylko w jedną stronę
W związku z kolejnym etapem remontu ul. 1 Maja oraz budową ronda, nastąpi zmiana w organizacji ruchu drogowego oraz funkcjonowaniu komunikacji miejskiej
- poinformował Urząd Miasta Zgierza.
Ulica 1 Maja przejezdna jest jedynie w kierunku placu Kilińskiego. Nie podano, jednak kiedy zmieni się ten stan rzeczy.
Oznacza to, że kierowcy muszą wybierać alternatywne trasy przejazdu. Ulica Dąbrowskiego wciąż pozostaje bez wylotu od strony 1 Maja, gdzie trwają prace. Znaczne obciążenie może pojawić się m.in. na niedawno wyremontowanej ulicy Barlickiego, która stała się ulicą jednokierunkową.
Poważne zmiany na podróżnych MUK Zgierz
Autobusy nie zatrzymają się na przystankach:
- Plac Kilińskiego/1 Maja – kierunek Rudunki
- 1 Maja/Dubois – w obydwu kierunkach
- 1 Maja/Piłsudskiego – kierunek Rudunki
- Popiełuszki/Długa – kierunek Plac Kilińskiego (dotyczy linii nr 6)
Objazdy dla linii MUK Zgierz
Linia nr 4 pojedzie od przystanku Parzęczewska/Staffa do 1 Maja/Łódzka bez zmian, następnie przez Plac Kilińskiego/Długa, Długa/Armii Krajowej, Piątkowska/Park, Piłsudskiego/Szkoła, Piłsudskiego/Graniczna, dalej starą trasą.Linia nr 5: od przystanku Parzęczewska/Staffa do Sieradzka/Łódzka bez zmian, następnie przez 3 Maja/Łódzka, Plac Kilińskiego/Długa, Długa/Armii Krajowej, Piątkowska/Park, Piłsudskiego/Szkoła, Piłsudskiego/Graniczna, dalej starą trasą – zmiana trasy obowiązuje tylko w tym kierunku.
Linia nr 6: od Dworca Łódź Kaliska do ks. Popiełuszki/Łódzka bez zmian, następnie przez Plac Kilińskiego/Długa, Długa/Armii Krajowej, Łaźnia, Gałczyńskiego/Łęczycka, dalej starą trasą – zmiana trasy obowiązuje tylko w tym kierunku.
Linia nr 61: od Dworca Łódź Fabryczna do Długa/Skłodowskiej-Curie bez zmian, następnie przez Plac Kilińskiego/Długa, Długa/Armii Krajowej, Piątkowska/Park, Musierowicza/Piątkowska, dalej starą trasą – zmiana trasy obowiązuje tylko w tym kierunku. Godziny odjazdów dla linii nr 61 z Parzęczewska/Staffa nie ulegają zmianie.
Planowane zakończenie prac
Budowa ronda potrwa kilka miesięcy, a jej celem jest przede wszystkim zwiększenie bezpieczeństwa. Po zakończeniu prac kierowcy i piesi mają zyskać nie tylko nowe rondo, ale również przebudowane chodniki, lepsze oznakowanie oraz bardziej przejrzysty układ komunikacyjny.Remont obejmuje wydzielenie buspasa, utworzenie peronu przy przystanku komunikacji miejskiej oraz wykonanie stałej organizacji ruchu z przejściami dla pieszych. Na tym fragmencie powstanie także monitoring miejski i nowe oświetlenie.
Wykonawca przewiduje zakończenie prac do 1 września 2025 roku, a największe niedogodności dla kierowców mogą potrwać jeszcze w lipcu.
Komentarze (0)